Rollo halen

Oostenrijk, Liezen

Samstag 11. Jänner
Weer een prachtige zonnige warme dag, absoluut geen winter. Ingrid ging met Theresa naar Oberwölz voor het weekend. Ik met Jan eerst naar Liezen om de rollo op te halen en gelijk wat inkopen mee genomen. Op de heen weg was het al een gekkenhuis op de B320 vanaf Liezen naar Trautenfels , daar was al veel politie op de been want vandaar gaat het naar de Kulm . Aan een gesloten rijen bussen en kleine busjes en personenauto´s . Jannick was al heel vroeg weg want die moest geloof ik om half 8 vanmorgen al aanwezig zijn. Hij is niet als Sänitater maar als Katastrofe Schutz aanwezig. Ze verwachten gigantisch veel mensen en de ÖBB laat geen treinen rijden op het stuk Stainach -Bad Aussee maar bussen omdat de spoorlijn langs de Kulm gaat en je weet nooit hoe gek mensen zijn en zeker als het er zo veel zijn en er flink gedronken wordt. Vanmiddag begint het springen om half 4 geloof ik.
De laatste berichten over de gezondheid van Thomas Morgenstern is geen levens gevaar wel kritisch en moet onafgebroken bewaakt worden. Maar ja je weet nooit welke gevolgen het heeft voor hem kunnen de artsen ook niet zeggen. De topsport zal wel voor hem over zijn.
Wij zijn terug vanaf Liezen al over Dollach,Aigen , Irdning gegaan. Konden lekker doorrijden altijd fijn als je de weg binnen door weet.
Dit weekend 3 grote evenementen in de regio, De dames Abfahrt in Zauchensee vandaag en de Riesenslalom morgen, het springen op de Kulm en de Tour de Ramsau ( langlauf) in Ramsau met vandaag de marathon, gisteren de sprint en morgen de Ritisberg op. Trekt ook een zware wissel op de vrijwilligers van het Rode Kruis die uiteraard bij alle evenementen aanwezig zijn.
Gisteravond weer leuke fotos van Jula gekregen en een filmpje, het is zo mooi meisje en haar ogen daar smelt je voor weg. Het is een echt klein Bertje vinden wij. (Bert nou moet je niet denken dat wij voor jou ook weg smelten, dat is voorbehouden aan jullie dochter.)
Ik heb nog wel op de achtergrond de dames Abfahrt gehoord en deel bekeken. Liz Görgl 1e en Anna Fenninger 2e geen slecht resultaat voor de Oostenrijkse dames. Nu op de achtergrond de heren. (Marcel Hirscher werd 3e)
Jan is in de slaapkamer bezig de verduisterings rollo aan het ophangen. Hij hangt dan de vitrage naar voren en de overgordijnen naar achter dan kan ik de vitrage nog dicht doen en de overgordijnen hangen aan de zijkant voor de sier en om aan de zijkant waar het licht nog tussen door komt tegen te houden. Daar is over nagedacht. Ik wil gelijk de gordijnen wassen maar geen idee hoe ik ze eraf krijg, Jan kijkt er zo voor me naar.

Nou dat was dus simpel maar niet voor mij je moest in het midden van de rail iets indrukken .

Nu het skivliegen kijken vanaf de Kulm