Hongarije we komen eraan

Ik heb gisteren fotos van de Koningsdag op 1 mei gezet (toen vierden we het in Graz).

Vanmorgen om 7 wakker en eruit gegaan. Nadat ik van de douche kwam Jan ook wakker gemaakt. De laatste dingen gedaan en dan kwam Jannick nog even boven met Kono. Allebei geknuffeld en dan alles on de auto gedaan. We gingen op weg en wilden bij de Billa belegde broodjes meenemen. Ik had een bon en dan had ik broodjes met Käsewurst en augurken voor 99 ct stuk. Ik heb bij de bediening de bon laten zien en had 6 belegde broodjes gekregen en bij de kassa was het kassa 3 euro stuk. Zegt ze dit is andere wurst en ik dat ik gevraagd heb om de worstbroodjes van de bon. Ik kreeg alleen te horen ja dit zijn andere. Dus ik heb gezegd laat maat het is wel goed zo ik neem ze niet en ik hoef ook geen andere broodjes. Er stond een rij bij de versafdeling en geen zin om nog een keer te gaan staan. Ik weet nu weer waarom ik zo hekel heb om daar naar de Billa te gaan. Dan in Liezen langs de ÖMTC want ik wilde een vignet voor Hongarije. Nou die hadden ze niet die kan ik aan de grens kopen.
Dan rijdt Jan op de A9 verkeerd in plaats van Bruck nam hij richting Graz dus maut betalen en een langere reisroute. Terug gaat niet en waar het wel kan ben je al zo ver dat het niets brengt. Dus niet over de Semmering maar over Graz. De reis verliep prima . het was wel heel erg warm zelfs met airco. Komen we aan de grens helemaal niets dus gewoon doorgereden en bij een benzine station gestopt en gevraagd en zie daar kon ik een vignet kopen. Gaat tegenwoordig ook allemaal digitaal en op kenteken. Hadden we in Oostenrijk geen file dat hadden we in Hongarije heel veel. We kwamen langs een McD dus daar gestopt wassen plassen en eten en drinken. Het was loeidruk er waren bussen vol met Asiaten. Heel Europa in 10 dagen. Hongarije een ongelooflijk weids en groen land. We hadden zelfs 31 graden. Na 7 uur kwamen we in Vac aan, we vonden het Camelothotel makkelijk. Het hotel waar we morgen heen gaan is 6 km verderop. Het hotel is aan de Donau en die staat zo hoog dat er geen terrassen en paden meer zijn. Nadat we alles naar onze kamer hadden gebracht zijn we gaan wandelen. Het was nog steeds bloedje heet. Dan terug gelopen en wat tv kijken,. Met lekkere koude ijskoffie, water en limo. Heerlijke Oostenrijkse camember in stukken en ik had de laatste vanillekwark meegenomen. Daar komen we wel mee uit tot het ontbijt. Het internet werkt goed in het hotel dus ik kon mijn stukkie schrijven.

Fijne vakantie !

Anja 2024-06-07 19:55:35

Fijne vakantie Lekker genieten

Erna 2024-06-07 21:24:19

9-6-2024,Hoop dat alles goed gaat met jullie, en dat jullie veilig zijn aangekomen want kreeg net het volgende bericht door: Het zuidoosten van Oostenrijk wordt geteisterd door hevige regenval. Op beelden is te zien hoe auto's worden meegesleurd door een overstroming in een plaatsje ten noorden van de stad Graz. Het land wordt sinds zaterdagmiddag getroffen door zware stormen, meldt de Oostenrijkse krant Heute. In het plaatsje Deutschfeistritz, waar de beelden zijn gemaakt, zou bijna 100 millimeter regen in een uur zijn gevallen. De Oostenrijkse krant Kronen Zeitung meldt dat sommige mensen in hun auto's vast kwamen te zitten door het water. Er zijn tot nu toe geen slachtoffers gevallen. Verschillende wegen in de omgeving zijn afgesloten, meldt Heute. Stroomuitval. Hele mooie bruiloft dagen toch gewenst samen met de familie van Jan.