Dag 44

Duitsland, Schongau

Ik kon vanmorgen al om 6 uur ontbijten dus ik stond om 7u buiten in de kou. Liep het eerste stuk langs de Lech. Het was prachtig. Het deed me denken aan de Amstel op een koude windvrije winterdag met een temperatuur van 1c. Crispy fris en dan nog met zo n klein laagje damp op het water. Heerlijk. Ik liep aan de oostkant van de rivier en zag het effect van de zonsopkomst aan de westkant. Het maantje was ook nog te zien (ook op foto) kortom het was gewoon heel mooi.
Later op de dag liep ikzelf ook lekker in het zonnetje. De temperatuur was goed voor korte broek en t-shirt. Later op de dag liep ik op hoogte met de prachtigste veraf uitzichten. Soms ging het letterlijk langs de afgrond en vanwege mijn struikeligheid had ik m’n stokken maar tevoorschijn gehaald.
Met de nieuwe schoenen ging het weer redelijk goed alleen was de afstand te lang. Morgen hoop ik een wat korter traject te lopen.
Het vinden van een bed was wel weer een beetje spannend want ik kon niet vooruit boeken want m’n telefoon had de hele dag geen service grrrrr. Dus ik kom in Schongau aan om 1730 ik dacht ik ga eerst broodje Landliebe scoren en dan ga ik wel achter kamer aan. Maar dan is het al wel bijna 19u en bijna donker. Als het even kan wil ik niet in het donker over de straten zwerven. Bij gasthof nr 1 langsgelopen sorry vol. Zij adviseerden gasthof blaue traube. Ik gebeld (ja had opeens weer service). Ja er had net iemand geannuleerd. Dus ik was heel blij dat ik een kamer had.
Zat net nog even te praten met de mevrouw van de gasthof. Vroeger was er een restaurant bij maar dat hebben ze moeten sluiten. Oorzaak ze kunnen geen personeel krijgen. Verder hele leuke gasthof. 3 jaar geleden volledig gerenoveerd. Dat hebben ze heel leuk gedaan. Dus niet van die oubollige groene tegels en bruine toiletpot maar lekker fris wit. Dus met een goede mix van traditionaliteit en modern.

The day started early because breakfast was served at 6am. So at 7am I started walking. The scenery just walking along river Lech riverside was stunning. The crispy cold air, the rising sun and a little bit of fog on the water. It made me think of my home river in winter time when rowing.
Later on the day I walked on a higher level with great far away views and the Alps are getting closer and closer.
Finding a place to sleep tonight was a bit of a challenge. I could not book in advance because my cell had no service. Grrrrrr. So in the end I started to look for a room at 1830 what is far too late because sun sets at 1900. I do not like to walk the streets in the dark. Anyway I found a place just after 1900. So at the moment I enjoy a Hefeweizen beer. Cheers.

Een genot om even bij te lezen, Ad. We missen je hier, maar al dat geleuter van je zou ik niet willen missen. Cliff hanger of het goed komt met die schoenen... en ja hoor, het lijkt erop. Nog even en je laat Duitsland achter je. Dat heb je beter leren kennen dan voorheen, denke ich so. Ik ken het nog een stukkie beter en wel hierom. Maar dat weet jij wel. Oostenrijk is weer een ander verhaal. Je gaat nog veel moois tegemoet in het land van Mozart. Gisteren hier naar Die Zauberflöte geweest. Was weer fabelhaft. Eigenlijk ben jij gewoon Papageno. Alleen zit Papagena in Mokum. Ik let wel een beetje op haar. Misschien stapt ze morgen wel in mijn bootje HAHA. Hals und Beinbruch!

Marco 2018-09-27 22:31:40

Hele mooie foto’s! Veel succes! Veel liefs van ons!

Margriet en Gerard 2018-09-28 08:53:44

Hey Ad! Mocht je per se toch behoefte krijgen aan signaal op je telefoon als die er niet is, dan kun je altijd op je telefoon het 3g netwerk ipv 4g aan zetten om te sms'en of om te bellen. Vaak heb je met 3g beter/wel bereik, zeker op het 'platte' land (buiten bebouwde kom). Trots op je en dank voor de voortlopende en fijne inspiratie!

Gideon 2018-09-28 09:49:31

Hi Ad. Crossing the Alps will be an adventure within an adventure. I'm sure you'll take it in your stride. Keep going. You're making great progress.