Het Rivierengebied II

Nederland, Nijmegen

Vandaag is het dag 5. Ik heb tot nu toe 137km gelopen dus de pas zit er goed in. Het weer vandaag was alweer prima. De route was weer prachtig dit keer via de noordkant van de Waal naar Nijmegen. Zit keer liep ik weer over de kop van de winterdijk. Ik had even een boom nodig. Je weet wel..... maar toen pas viel het me op dat op de winterdijk geen enkele boom staat. Dat is bijzonder ( en ook lastig dus als ik even een boom nodig heb) zal ongetwijfeld een reden hebben. Vandaag in Nijmegen gearriveerd. Ik heb nig even een stempel in m’n paspoort gehaald. Dat was bij de Nederlands Hervormde kerk. Als dat zo maar goed gaat met de procedure in Rome.
Vannacht had ik weer een prima adres om te slapen via het vrienden op de fietsboekje. Ik merk dat het leukst daaraan het menselijke aspect is wat op de voorgrond staat en niet die verdomde centen. Vanmiddag op een terrasje in Nijmegen was ie er dan de eerste coolcoolcoolsissende coke. Om volstrekt eerlijk te zijn: hij smaakte beter dan de bier van gisteravond.

Today was the 5th day of my pilgrimage. Sofar i did 137 km. That is not so bad at all. Today’s track followed the nothern winter dijk of rivier Waal to Nijmegen. It was very beautifull again. The weather still very good for walking and my legs and more in particular feet are getting into the right shape. I got 1 tiny blister under the ring toe of my left foot. This little baby could spoil all the fun. But Thank God for second skin from Compeed . Today in Nijmegen i received the third stamp in my pilgrims passport. This afternoon i had my first icecold coke. To be honest it tasted better then yesterday’s beer.

Na Maarten van der Weijden ben je mijn grootste held! Leuke verhalen. Succes!

Francis 2018-08-19 17:40:21

Dag ADD

Ad en Simona 2018-08-19 18:05:02

Dag Ad. Wat een glaasje cola niet kan doen. Heerlijk toch.proost!!

Ad en simona 2018-08-19 18:27:36

Wat een mooie wandeltocht ben je aan het maken Ad! Gelukkig heb ik de link gekregen naar je verslag, ik ga je met plezier volgen. Succes en groetjes!👋🏼

Francis (La) 2018-08-19 18:48:59

Heerlijk hoor een cola. Proost! Veel liefs.

Margriet en Gerard 2018-08-19 20:03:21

Tof Ad mooie wandeldag vandaag 👍

Charlotte 2018-08-20 09:16:24

Hoi Ad, Kom je ook nog bij mij een nachtje logeren. Kost niets!

Ivo 2018-08-20 10:46:00

Lindenallee 8 Elten.

Ivo 2018-08-20 10:47:33

0613 490 590

ivo 2018-08-20 11:04:08

137km in 5 dagen, goed bezig! Mooi gemiddelde, houd dat vast :)