Reizen met vertrouwen

Duitsland, Aken

Vandaag was weer een uitzonderlijke dag. Ik deed vandaag Aken aan waar ik de volgende stempel in mijn pelgrimspaspoort kreeg. Vanmorgen was het ontbijt om 8 u en er was geen koffie bij. Toen heb ik maar English breakfast tea genomen. Maar de hele morgen had ik een beetje pijn in mien knar. Ik denk dat het vanwege het gebrek aan koffie was. Verder was ik ook een beetje misselijk en het weer en de temperatuur waren ook een beetje raar veranderlijk. Ik heb vandaag in truitje, t shirt en met jasje gelopen. In Aken dacht ik: ga nu maar zo n hotel in dan kan je een beetje uitrusten anders wordt ik ziek. Maar iets in me zij maar gewoon door te lopen naar het volgende dorp. Het liep tegen vieren en ik kreeg een knetterende onweersbui op m’n kop. Moest poncho echt tevoorschijn halen. En toen gebeurde er weer zo n wonder. Bij het volgende dorp dat ik in de stromende regen binnenliep was het eerste gebouw een kerk maar eigenlijk abdij. De klokken gaan nu luiden. Oproep tot de avondmis ik ga er nu naartoe.
Nou dat was mooi zeg en er was ook nog een avondbroodmaaltijd.
Ik kwam dus aan bij de abdij en er zat iemand bij de ingang en ik vroeg om onderdak, wat ik dus kreeg en ik ben nu gast van Abt Friedhelm. Volgens de Benediktijnse Orde: Alle Gäste, die zum Kloster kommen, sollen wie Christus afgenommen werden, denn er wird einmal sagen; Ich war Gast und ihr habt mir aufgenommen. Ik voel me weer een erg gezegend en bevoorrecht mens. Hier in de abdij heerst stilte heel mooi morgen 6 uur weer naar de ochtend mis.

Today was an extraordinary day again because finding a place to sleep remains to be an adventure.
But before I go further on that there was a question on what I wear on my feet and how they are? That is a lot of question in one sentence.
First of all good socks by Falcke model Tk 2
Then the shoes are by ‘Walk the line’ and made with ultra durable vibrating sole with air cooling system and double turbo suspended heels. Actually I am wearing Meindel shoes A/B type model.
My feet are doing well nearly no blisters but sometimes they feel very tired. But they need to get used to all of this. All in all OK.
So today the weather changed all the time and also the temperature. I needed to adjust clothes a lot. In the city of Aachen I collected a new stamp in my pilgrim passport. By that time it was around noon I did not feel that well so was doubting to continue or call it a day. Something inside told me to carry on. So I did and same as yesterday I did not have a clue where to sleep. So I walked and walked and had faith. It started to rain very heavily I needed to get my poncho out it was about 4pm and no place to sleep and then a wonder happened again. I arrived in a village and the first building was a church no actually a monastery. I asked for a place to sleep and I was welcomed very gently. So here I am again it feels I am traveling accompanied by Gods angels.