Smør 1

Duitsland, Wachtberg

Even voor de statistici. Tot en met dag 14 heb ik 431km afgelegd. Ik ben nu redelijk goed ingelopen. Ik hou de machinerie goed gesmeerd door er bijna een half pakje roomboter per dag in te gooien. Dus m’n lijf loopt gesmeerd. Ik had natuurlijk m’n camping botervlootje moeten meenemen maar Betty adviseerde dat dat niet nodig was. Buiten dat heeft Betty alleen maar goede adviezen aan deze opdebonnefooier gegeven. Er komen later nog wat meer variaties op smør en overigens ook de adviezen van Betty.
Het doel voor vandaag was Berkum. De weg vandaag was prima. Ik heb veel gehad aan m’n nieuwe kaart dus alles liep vandaag gesmeerd. Ik kreeg om een uurtje of vier nog een uurtje lichte regen op m’n bol maar ook dat kon de pret niet drukken en de grond hier smacht naar water. Maar goed in Berkum aangekomen kwam ik gelijk bij een groot terrein aan met alle supermarkten. Ik denk gelijk maar avondeten inslaan want dan hoef ik zo niet terug te lopen om inkopen te doen. Zo gezegd zo gedaan. Ja en waar ga je nu slapen? Ik liep naar het centrum van het dorp en zowaar daar zag ik een hotel. Het was inmiddels een uurtje of 7, ik naar binnen. Ze hadden helaas geen bed meer. Maar ze gingen hun best doen te zien of er plaats was in de buurt. Ja het volgende dorp 5km verderop. Nou ja als het moest konden de benen dat ook nog wel hebben na ruim 40 km. Gelukkig was ik net voor de grote bui binnen. En zit nu te genieten van het geluid van de regen buiten onder het genot van se avondmaaltijd.

For the statistics. Yesterday it was day 14 of my pilgrimage. The distance covered was 431km.
The title for today is the Swedish word Smør is butter and there is a connotation to the Dutch word ‘smeren’ that is also used for lubrication and putting some cream or so on the skin.
So the reason I covered all this distance is that I keep my inner body well lubricated with about 100gr of smør or in other words butter per day.
Today I found out that I was really happy with the good map I bought yesterday. I think I can do this trip with a gps and without good maps and Betty advises to get good maps too. But me stubborn old goat needed to found out the hard way. Not unusual. The good thing is I am open to learn and happy to credit Betty for that.
So today it was good for walking. I had a bit of rain between 4 and 5 but I enjoyed that and the land needs rain desperately.
When I after 40km arrived at place of destination Berkum I first did the shopping for the evening meal and then I needed to find a hotel. I found one hotel but that was fully booked. What now. The people over there were so kind to find me other place. But that was another 6km. Now I am sitting with my feet up. The soles do not want to touch any ground any more today. Still was kind of lucky again because just when I arrived at the hotel it started raining cats and dogs

Gelukkig dat het vandaag zo gesmeerd ging! Lekker hoor die roomboter! Liefs van Margriet en Gerard

Margriet en Gerard 2018-08-29 20:54:04

Ben benieuwd of je morgen links-Reinisch of rechts-Reinisch verder gaat.

Gerard 2018-08-29 20:58:57

Hallo ad, is je nieuwe kaart wel goed? Want we volgen je route die je loopt en we zien dat je van Munstereifel naar wachtberg schuin omhoog bent gaan lopen i.p.v naar beneden. Zo wordt de weg naar Rome wel wat kilometers langer of je hebt een reden hiervoor.Geniet morgen maar weer van je wandeling en als beloning een lekker stukje taart.

Ad en Simona 2018-08-29 22:23:33

Hey Ad! Als je 2 pakjes boter in je rugzak doet heb je al een botervloot, problem solved.

Gideon 2018-08-30 12:33:58

Smeren maar. Lekker hoor. Mooie route. Geniet ervan. Rijn ook leuk zal wel net zo zijn als de Mosel. Daar kan ik over meepraten. Alleen net ietsie anders, met Riesling.