Poncho training

Duitsland, Schleiden

Vandaag ging de route weer door de Eifel. Weer enorm veel bos gezien en vandaag ook weer bergie op bergie af getraind. Vanmorgen was het de hele tijd afwisselend aan het motregenen. Ja wat is het nou jongens? Poncho an of niet? OK doe poncho an en subiet hield het gemotter op. Poncho uit begon het weer lichtjes te regenen. Al met al viel het reuze mee maar ik vind het altijd zo n gepruts met die poncho. Voordeel is ik ben inmiddels volleerd poncho aan en uit en in en uit de zak prutser.
Rond het middaguur ging de zon schijnen dat was lekker warm. Daaraan merk ik dat het echt afgekoeld is. De nachttemperatuur gaat hier al naar onder de 10. Tijd om de kachel aan te steken. Ik had vandaag zin in een korte loop zodat ik ergens gewoon bijtijds aankom en dan nog een beetje rond kan kijken. Dus ik liep vandaag maar 20km. Ik heb ook een mooie landkaart gevonden voor een groot deel van het gebied naar Koblenz. Ik weet nu al dat ik de E8 langs de Rijn niet ga volgen. Die gaat over de heuvels. Maar ik ga lekker echt langs de Rijn lopen. Lekker geen alpentraining want vlak en even geen eeuwig stille bossen.
Ik kwam vandaag ook nog langs een Duitse oorlogsbegraafplaats. Ik ken dergelijke plekken wel van de Engelsen en Amerikanen met allemaal van die witte kruizen strak in het gelid op een strak groene grasmat. En ze spreken dan van hun glorios death. De Duitse begraafplaats die ik bezocht is heel anders van atmosfeer en opzet. Het voelt veel ingetogener. Vond ook nog een steen op het graf van een17 en een 18 jarige. Onvoorstelbaar dat nog geen 70 jaar geleden ongens van deze leeftijd werden geslachtofferd voor een onzinnig doel. Verder had ik vannacht in de abdij Mariawald kunnen slapen. Maar ik was toen nog niet klaar met lopen. Op de foto van de abdij, genomen van de begraafplaats, is een goede indruk van het landschap te krijgen.

The day started with a little bit of a foggy rain. Sometimes it rained too hard so decided to put on my poncho. And whenever that was some of course it stopped raining and that went on couple of times. On the flip side I am now very good in putting on and taking of my poncho and get it into the side bag of my back pack quickly.
The track today was through the woods and countryside. To have an impression have a look at pic of monastery Mariawald.
Further I passed by German war cemetery I invested 1 km to satisfy my curiosity on how that looks like compared to allied cemeteries. As could be expected here there is no talk about ‘our glorious death’ and the atmosphere is far more timid.
I kept the distance today to a limited nr of 20km.

Prachtige foto van de Abdij!!! Had zelf daar zeker aangebeld als "pelgrim" voor een slaapplaats, en een lekkere maaltijd in de refter ;-) Prachtige omgeving in de buurt van Schleiden, heb daar heel veel met de motor gereden, en KaeseSahne Torte gegeten. Memories ........... Dacht al dat je langs de Rijn zou afzakken, lijkt me prachtig! Groetjes van Gerard en Margriet,

gerard 2018-08-27 20:21:33

Wat ben je al ver en wat maak je soms grote afstanden per dag!

Ivo 2018-08-28 10:48:04

Recht zo die gaat, Ad! Volgens mij heb je er al zo’n 300 km op zitten. Als je zo doorgaat, ben je over anderhalve maand in Rome! Vergeet je rustdagen niet. Die horen er ook bij. Buon viaggo!