Met de fiets naar Santiago de Compostela 2023

1 sep 2023 - 31 mei 2024

Op mijn reis met vertrek in Duffel, op zaterdag 2 september 2023, ga ik in grote lijnen de weg volgen die beschreven staat in de reisgidsen van Clement Sweerman, Deel 1, Deel 2 en Deel 3. In België via Mechelen, Aalst, Geraardsbergen, Lessines en Tournai. In Frankrijk langs Cambrai, Compiègne, Chartres, Tours, Poitiers, Angoulème, Dax, Saint-Jean-Pied-de-Port. In Spanje ga ik verschillende keren afwijken van de gids van Clement Sweerman - Deel 3. Zo trek ik door het woestijngebied 'Bardenas Reales'. Daarna volgt de weinig gekende weg naar Santiago de Compostela die door Soria loopt, de hoofdstad van een van de minst bevolkte provincies van Spanje. In Castrojeriz kom ik terug op de Camino Frances, tot in Ponferrada. Vandaar fiets ik naar het zeer afgelegen Peñalba de Santiago, een dorp dat ik niet had kunnen bereiken op mijn tocht naar Santiago in 2006. Daarna trek ik langs de oude open zilvermijnen van de Romeinen, Las Medulas. Tenslotte langs de Camino de Invierno ( "de weg van de winter" ) naar Santiago de Compostela. In totaal zijn er ongeveer 2388 km af te leggen.

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van SantiagodeCompostela2023 volgen

Ontvang een email zodra SantiagodeCompostela2023 een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis