Dag 18 - Rit van St. Aulaye naar Soulignac

Frankrijk, Soulignac

Twee dagen op dezelfde plaats logeren en de hulp die ik er kreeg...dat schept een band. Christine en Dominique zetten een stempel op mijn pelgrimspas en wensten me een goede reis. Maar ik had het dorp nog niet verlaten en een trapper begint een raar geluid te produceren. Waarschijnlijk het gevolg van de pletsende regen gisteren die overal introk. Maar ik kon de trapper insmeren met vet waardoor het geluid minder werd en na enkele uren totaal verdween.
Ik fiets over rustige mooie wegen verder, door bossen en moet weinig klimmen. Daarna bereik ik de wijnvelden van Bordeaux. Er duiken wijnkastelen op in het landschap en prachtig gelegen dorpjes. Op enkele plaatsen wordt er wijn gebotteld en ik denk dat het wijnboeren zijn die geen eigen installatie hebben om dit te doen. Het hoogtepunt van de etappe vandaag is St. Emilion, een trefpunt voor toeristen van de hele wereld. Ik ga de hoofdkerk binnen die verbonden is met een abdij. In de kloostergang uit een ver verleden zijn er hedendaagse schilderijen op de muren te bewonderen; prachtig. Zoals in Aubeterre , ivindt men hier ook ,veel lager gelegen in het stadje, een kerk terug in een berg. Ik zou hier nog veel langer kunnen rondhangen maar moet verder.
Na 13 km kom ik aan de Dordogne. In St.Emilion had ik reeds mijn overnachting in de Chambre d' hôtes Le Bourdieu in Soulignac gereserveerd. Van aan de brug moest ik nog ongeveer 30 km fietsen. En dan heb ik nog lang moeten zoeken ondanks het gebruik van Google-Maps, telefoneren en het vragen aan voorbijgengers. Om kwart voor acht pas toegekomen maar toch nog lekker buiten kunnen eten, samen met een Frans paar en de eigenaar die super gastvrij was.
  • 94 km

En maar genieten van deze mooie streek.. en wij maar genieten van je mooie belevenissen en ervaringen, Jean

Oj 2023-10-17 15:50:39

Bedankt Jean voor jouw reactie en dat je mee volgt. Richard