Monument Valley

Verenigde Staten, Navajo County

Weer vroeg vertrokken. Je slaapt vroeg dus dat is prima (alhoewel ik slecht slaap... maar ik sta er om bekend..). Desert View Drive (64) gereden de GC uit. Ook hier weer vele mooie stops gemaakt. Maar nu was het ook goed. Op een gegeven moment gaan ze op elkaar lijken. De laatste stop was bij de oude vuurtoren met goed zicht op de Colorado River. Via de 89, 160 en langs de US 160 gestopt de afslag richting Navajo National Monument. Was wel mooi om te zien. Ook de wandeling ernaartoe. Echter had ik me wat vergist. Op onze planning stond ‘+1’ dus ik zei tegen Jeroen dat we een uur extra hadden. Bleek juist uur minder. Ik had bedoeld met opschrijven dat de tijd ineens uur verder ging. Nevajo gebied en Utah, daar is het een uur later.
Daar was dan Monument Valley. Mooi om zo even te zien, al hadden we beiden het anders voorgesteld. We hadden niet behoefte hier te wandelen of dirtroads te nemen (mag ook niet). Veel foto’s gemaakt vanaf diverse plekken. Toen door richting ons hotel in Mexican Hat. Hat Rock Inn. In de middle of nowhere....warempel een hotel! Je komt aanrijden en denkt, nou dat weet ik niet. Keurige kamer, ruim en lekker bed, mooi zwembad met lekkere bedden met kussens, uitzicht op de rivier. Jacuzzi in het zwembad die heel warm was en daar in die jacuzzi gezellig gekletst weer eens met Amerikanen. Dit was een zakenman en dus wel voor Trump, alhoewel hij het geen sympathieke man en nare man vond. Hij woonde in Sedona en was hier met zijn werknemers als tussenstop naar een beurs in Denver. Deed in edelstenen. Leuk die verhalen. Even lekker douchen en eens op zoek naar de Swinging Steak. Heel bijzonder. Zie foto hoe het hier buiten bereid werd. Dikke steak, sla en bruine bonen. Meer keuze had je niet. Maar smaakte heerlijk. Van al onze verdere plannen komt niks terecht in Mexican Hat. Had weer eens teveel op ‘programma’ staan, maar dat hebben we allemaal maar geskipt. Kingsize bed beviel goed vannacht.