SAn Francisco Alcatraz

Verenigde Staten, Los Angeles

Naar Pier 33 gewandeld. Was nog wel een heel stuk. We dachten dat we vanaf pier 39 vertrokken...oeps...
De boot van 11u. Prima gered. Je bent er eigenlijk zo. Op naar Alcatraz. Rondleiding met zo’n audiotour gedaan. Kunt stopzetten wanneer je wilt en sneller gaan wanneer je wilt. Indrukwekkend. Als je in SF bent moet je dit toch wel gezien hebben. Uiteraard zagen we vanaf de boot ook de Golden Gate Bridge al.
De verhalen verteld door gevangen en bewaarders kwamen wel binnen... Bijzondere sfeer en doordat iedereen met die oortjes loopt eigenlijk geen kabaal. Ook wel lekker.
Toen we terug waren nog even de zeehonden bekeken op pier 39 en Lombard street bewandeld. De meest bochtige weg van SF die erg bekend is. Zo te zien ook bij de Chinezen. Serieus waar. Het is schijnbaar nodig dat op dat kleine stukje weg meerdere bewakers nodig zijn om de Chinezen midden van de straat te plukken waar de auto’s rijden voor selfies etc. Die Chinezen gaan we ons nog wel vaker aan ergeren vrees ik.