Mammoth Lakes

Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Vanmorgen zijn we om half acht opgestaan. Voor het eerst in weken kan ik zeggen dat ik echt goed geslapen heb. Gelukkig maar, want het wordt een hele lange dag. De eerste stop was nog in Death Valley, de Mesquitte flat Sanddunes. Woestijn zoals we gedacht hadden dat woestijn was. Hoge zandbulten. Een stukje erover gewandeld en foto’s genomen. Hierna stopten we bij Father Crowley Point. Hier zouden straaljagers de canyon in vliegen. We zagen en hoorden geen actie. Dus maar verder gereden tot we Death Valley uit waren. Een hele klim!! Death Valley was voor ons een enorme verrassing. Verwachtten er niet veel van, maar vonden het indrukwekkend en hadden door de gratis upgrade een superhotel. De volgende stop was een tankstation. Even weer vullen na Death Valley. Hier hoefden we zelfs niet te betalen voor de koffie en thee. Een eindje verderop van de weg af gereden. Het landschap was weer totaal anders. We hebben de Mobius Arch trail gelopen in de Alabama Hills. Erg mooi met prachtig zicht op Mount Whitney. Hierna doorgereden en kwamen weer in andere natuur terecht, veel meer groen, en afslag bij Tom’s Place in Bishop genomen naar links de rockcreek road op. Het werd op gegeven moment een erg smalle weg. We begonnen al te twijfelen maar bij navraag bleken we echt goed te zitten voor de Little lakes Valley trail. Een prachtige wandeling in berengebied. (Dus GEEN eten in de tas). De trail leidt je met veel klimmen en dalen langs diverse meertjes. Prachtige trail. Volgens de mensen die we spraken de allermooiste in de omgeving. Wat we vooral ook mooi vonden is dat op dit soort trails geen bussen vol Chinezen zijn. Die nemen alleen maar de bekende punten. Foto’s nemen en hup weer weg. Hier geen last van. Geen beren gezien, wel berenpoep.
Ingecheckt bij de Alpenhof Lodge in Mammoth Lakes. Ziet er Duits uit, degelijke oude kamer, maar schoon. Wel erg gehorig. We zien wel. Het is wel erg gezellig zo met de haard aan. We komen van 40 gr en zitten nu in 14 overdag en ‘snachts rond vriespunt. We hebben bij Mongol wat gegeten. De nr2 restaurant volgens tripadvisor. Smaakte ook goed voor de Amerikaanse begrippen. Spareribs en steak.

Onderweg ook nog een noodmelding gehad op de telefoon. In Monocounty alle stroom eraf uit voorzorg. Met harde wind stroomkabels tegen elkaar wat bosbranden kan veroorzaken. Morgen verwachten ze weer storm. Eens zien of we dan stroom hebben.... wat hebben we het dan goed in Nederland he.

Heb er vandaag ook een gescoord voor in het boekje met verkeerd Engels. “ if i do see a bear i have my pants full”. De vrouw keek me aan. Snapte er niks van.

Leuk om zo een beetje mee te genieten!

Gina 2019-09-18 06:20:28

Wat n prachtige foto's weer.......geniet-ze......!!!!