Zion

Verenigde Staten, Springdale

Vanmorgen met de shuttel weer het national park in. Best een lange rit. Eerst hotel naar visitor center niet. Daar zijn we zo. Maar van het visitor center naar de laatste stop is snel drie kwartier. Bij stop 8 stapten we uit (9 was de Riverside walk en de narrows van gisteren). Hier hadden we even mooi zicht op Angels Landing. Even wat filmen en foto’s maken van de enorme rots met mensen erbovenop. Maar even weer bevestigd. Angels landing. No way dat we die gaan lopen! Hierna bij de Zion lodge uitgestapt en daar naar de Emerald Pools gewandeld. We konden alleen naar de lower. Ook hier was de rest niet toegankelijk wegens rotsen die naar beneden zijn gevallen. Leuk en toch als je watervallen van Canada gezien hebt, stelde dit niet veel voor nu, maar we konden ons wel een voorstelling maken hoe het hier moet zijn met een flashflood. EN we hebben een slang gezien (film en foto!) Poos in het gras onder een enorme boom bij de Zion Lodge gelegen. Lekker lui en toen bij het visitor center uitgestapt en een klein stukje van de watchman trail gelopen. We kwamen niet ver, want bij de rivier hadden we een prachtig plekje om te zitten en ja...we waren weer lui. Dit is ook genieten. Bij onze cottage nog wat drinken en toen op zoek naar een goede fles wijn.
Sidenote: wel jammer dat de weeping rock trail gesloten was. Hebben jullie vast ook wel gezien in het nieuws pas! Een enorm rotsblok is hier pas naar beneden gevallen. Alle Amerikanen hebben het er over. Dit is gefilmd vanaf de Bright Angel trail (dus van heel hoog) en je ziet een bus verdwijnen in de rode stofwolk om we weer ongedeerd er uit te komen rijden. Als een wonder waren hierbij slechts 3 personen lichtgewond.
Zitten we lekker even bij onze cottage. Is een oudere man proberen zijn auto open te krijgen. Jeroen had al gezien dat zijn auto heel ergens anders stond, dus op gegeven moment heb ik de man maar uit zijn lijden verlost. Snel erna liep hij weer verdwaasd rond. Hij wist niet meer wat zijn cottage was, dus probeerde ze allemaal maar. Haha, we houden de boel maar goed dicht. Straks hebben we m in ons bed liggen...