5 November - 10 November

Nieuw-Zeeland, turangi

Guy Forks op 5 November vieren ze hier met vuurwerk een soort traditie dat ooit een engelsman het parlement met vuurwerk wilden
opblazen vandaar dat ze hier rond deze datum vuurwerk afsteken.

ons team bestond uit :

Jana Germany
Ursula Germany
Pieter Holland

Byron Cairns Australie

Lucie Masterton NZ
Ingrid Masterton NZ

en niet te vergeten onze co ordinator Jimmy Jhonsson DOC.

Er waren steeds 2 personen in het huis op nr.6 een huis waar wij als Hutt wardens werden ondergebracht

het was een huis van Department off Conservation en van alles voorzien

Ik kreeg 100 dollar per week voor de boodschappen en leefgeld
ik zat ook regelmatig in de sportsclub in Turangi bij Jo de barman

Ik was samen met Lucie in een team maar zij had niet zo veel te vertellen
wat ik nog weet dat zij een doorgewinterde hiker was en een ijzeren conditie had maar dat kan niet anders als je jaren hier gaat wandelen in de natuur.

Ook bij toerist informatie centrum werkte een dame uit Nederland.

Ik was op een in Oturere Hutt en Lucie in Waihohonu Hutt

Ingrid was in Ketetahi Hutt en Jana was in Mangatepopo Hutt

dat was de bezetting in ons systeem en 2 personen waren in het huis Byron en Ursula

onze taken als Huttward / Parkranger

aan de wandelaars die kaartjes hadden voor een overnachting deze bij aankomst inschrijven

zij konden een 4 daagse tocht maken en overnachten in deze slaaphutten

Er was stromend water uit de stream verderop en er werd water bewaard in de rainwater supply tank

zodoende konden de mensen water nemen voor het koken en voor zich te wassen.

Er was Gas voor de kachel in de hutt en voor te koken .

onze taak was het in goede orde houden van de veiligheid en orde ook met vele in een hutt ishet gevaarlijk bij de kachel

er waren bunks met matrassen en die slaapvertrekken werden door ons schoon gemaakt

soms was de hut vol om voor 18.00 uur en moesten mensen op de grond slapen omdat het niet verantwoord was om in het donker te lopen

omdat de volgende hut te ver was.

OOk was er wael eens een oproep van een verdwaalde groep van 10 personen en die moesten ook nog ergens tussen dus soms wel 30 personen binnen.