Een adembenemende tocht door Borneo van 8 Juli tot 13 JUli

Maleisië, Miri

Vanuit Tip van Borneo met auto terug naar Kota Kinabalu

daar weer veel gedronken met locals in Purple Bar

De lokale bus naar het zuiden genomen
bestemming Miri

Omdat er bijna geen wegen zijn in Borneo is de enige weg overstroomt en wordt je
naar het dicht bijzijnde vliegveld gebracht en daar kijken ze wat je bestemming is en na een paar uur wachten kun je dan met een
klein post vliegtuigje mee.

wij ,ik en een Ier kwamen uit in MULU Nat.Park daar 1 nacht geslapen en natuurlijk de Bat Cave bezocht

volgende dag naar Miri en met vliegtuigje naar Sibuh

Daar had ik op een longboat een meeting in Kapit.

een Tocht van 3 uur in een boot die 80 km per uur vaart : Bulletboats

en dan kom je midden in de jungle in een stad aan en daar geslapen op een long boat house.

De vader des huizes was een politie commandant en je mocht niet praten over de bewoners in de steden

De volgende dag met de vrouw des huizes met een smalle boot naar een klein afwatering uit de bergen om daar vis te vangen.

met een eigen net die de vorige dag was gespannen zat inderdaad en 10 tal vissen

het menu van die dag dus,

geweldig hoe mensen leven in de jungle

Terug naar Sibu om met een bus naar KUching te gaan.

Jammer want ik miste wel het concert van Guns en Roses in de jungle concert