Radio contact between Rangers

Nieuw-Zeeland, Taupo District

Als ik in Wardens Quarter was kreeg ik via Radio een weer bericht door in Ketetahi Hutt.

Daarmee kon ik op een vastgestelde tijden per dag de weer berichten doorgeven aan de andere
Rangers die op een paar km afstand zaten

Waihohonu Hutt 50 mtr.

Mount Ruhapehu 2672 Mtr.

Ouerere Hutt 1300 Mtr.

Mangatepopo Hutt 50 Mtr.

Ketetahi Hutt 1700 Mtr.

Wihohonu Hutt is een uur door sloten en een stuk door film locatie The Lord off The Rings

deze hutt begint bij en grenst aan Desert Road ingang naar Round the Mountain Track

Van Hieruit kon de Spectaculaire Mount Ruapehu 2672 Mtr zien nog besneeuwd in October.

Via een track achter de hut Waihohonu 50 mtr steil omhoog door een dal met hei en bossen naar een uiteinde van het Nationale park.

Otere Hutt 1300 MTR

Vanuit de drop off point aan desert road was mijn hutt Oturere Hutt een 3 uur durende wandeling

eerst even met Lucie samen naar Waihohunu Hutt om koffie te drinkene n dn meteen verder en

onderweg met een radio het weerbericht door geven voor de vogende dag , ik moest dan op een bepaalde tijd de

huttwardens oproepen .

ik had een paar uur de tijd om bij Oturere aan te komen een flinke klim achter de eerste hut door