Vietnam

Vietnam, Hoi An

Vietnam, wauw wat ben ik weer aan het genieten. Na weer een verschirkkelijke busrit wat i.p.v. 14 uur ruim 20 uur duurde waren we aangekomen in Ho Chi Minh City. Samen met Jacky, Selene en Elana hadden we een Hostel kamer voor ons zelf. We zaten niet in het backpackers district maar wel midden in het street food district! Overal waar je komt staan er savonds kraampjes met op en top vietnamese gerechten en lekkernij.

Na Cambodja vond ik Ho Chi Minh City een fijne stad om weer even wat westerners te voelen. Het is een best goed ontwikkelde stad en had dan ook alles wat je maar nodig hebt. Na een hele dag rond gelopen te hebben vonden we een Rooftop bar, 360 air. Wat een prachtige locatie! We hebben geluk gehad dat we binnen kwamen, want we waren er niet echt op gekleed. Het was ook een best dure locatie, dus met één drankje hebben we genoten van het uitzicht!

Onze volgende stop in Vietnam, Mui Ne. Een strand locatie waarbij het grotendeels allemaal om het tourime gaat. Het was overal erg rustig, ik denk vanwegen het laag seizoen. We hadden bij Mui Ne Hills budget bedden in dorms geboekt maar bij aankomt werden we geupgrade naar Mui Ne Hills Bliss. Een super mooie kamer alleen voor ons 4 met eigen badkamer e.d. Super luxe maar stiekem toch wel erg lekker! En daarom zijn we ook drie nachtjes gebleven. Om te relaxen en chillen bij het zwembad. Maar het bleef niet alleen bij relaxen! De tweede dag ook over het strand te zijn gelopen (wat door niet mega veel zon en harde wind zelf wat nederlands aanvoelde) en naar kite surfers zaten te kijken kwam er een Vietnamese man op ons af, die ook een beetje Nederlands sprak. Hij bood ons een gratis proef les kite surfen aan, super leuk! Dus dat hebben we de volgende dag ook gedaan! Een uurtje kite surfen om te ontdekken of we het leuk vinden. Nou ik vondt het fantastich! Maar omdat we de volgende dag zouden vertrekken is het hier bij gebleven.

Die zelfde middag hebben we nog een zand duinen tour gedaan. We zijn langs verschillende plekken gereden om rode en witte zand duinen te zien. En op de grootste witte zandduin hebben we twee quats gehuurt om er eens lekker overheen te scheuren. Ook al viel de snelheid wat tegen en kwamen we soms de heuvels niet eens op was het wel super leuk!

De volgende dag vertrokken we weer met de bus naar het volgende plaatsje, Da Lat! Een plaatsje in de gebergde van Vietnam waar de temparatuur aangenamer is. Een leuk Hostel waar ontbijt en gezamelijk eten is inbegrepen! Een hele leuke manier om nieuwe mensen te ontmoeten en het eten wat voortreffelijk! De tweede dag zijn we met een hele groep een hike gaan doen de berg op. Een pittigere tocht dan verwacht, maar dat was misschien ook onze eigenschuld aangezien we niet het pad volgde maar gewoon rechtstreeks naar boven klommen. Maar zeker de moeite waard aangezien het uitzicht super was.

De volgende dag gingen mijn drie reismaatjes er vandoor, zij wilde graag verder en ik had de kans om een canyoning te doen! Super gaaf, ook al klim en abseil ik vaker een canyoning had ik nog niet eerder gedaan. We zijn in totaal 5 watervallen naar beneden gegaan en de laatste het meest spactaculair een waterval van 65 meter! En met een heerlijke lunch, een slight en een paar sprongen van 8 meter was het een super leuke dag waarna ik helemaal kapot was!

De volgende middag, 21 mei, stond er weer een lange busrit voor de boeg. Eerst 4 uur naar Na Trang waar ik 2,5 uur moet wachten maar omdat het einde van de middag was en met een kopje koffie en opzoek naar wat eten was dit niet erg. Savonds 18.30 uur vertrok de volgende bus om 11 uur later (gelukkig een nacht bus waar in je een beetje kan slapen) in Hoi An aan te komen. Mijn reismaatjes waren inmiddels (nee niet inmiddels, zei hadden het vliegtuig gepakt ;) ) al in Hoi An en hadden een aardig luxe hotel geboekt waar ik me voor 1 nachtje weer bij kon aansluiten.

Minder was dat ik midden in de nacht wakker werd met koort, rillingen, spierpijn all over en flinke hoofd pijn. Hoe moe ik ook nog was van het canyoningen en de lange busreis slapen wilde niet echt meer. De volgende ochtend gingen de meiden er weer van door en heb ik mezelf als een lappen pop naar een ander hostel gesleept. Na wat ibuprofen te hebben gekocht kan ik weer wat meer doen. En na nog een nacht vol rillingen ging ik eens wat lezen over malaria en dengue.. De kans is aanwezig dat ik een van de twee heb opgelopen. Aangezien ik malaria tabletten mee heb, en in de beschrijving ook een voorschrift in staat over de behandeling van malaria ben ik daar maar mee begonnen. En in combi met met ibuprofen voel ik me vandaag overdag beter dan de afgelopen twee nachten. Ik hoop dat dit allemaal helpen en weer snel fit ben. Maar voor nu kan ik in elk geval wat zien van Hoi An, want het is een super leuke plek en zou dit niet willen missen!

En om verder ook gewoon door te gaan heb ik voor morgen een scooter gehuurd om naar mijn volgende bestemming te rijden, Hue!

Wauw Marit, wat zit je in een mooie omgeving. Je kunt natuurlijk wel een beetje overdrijven met dat abseilen (hi,hi). Geniet lekker, maar denk wel om je gezondheid.

Andre 2016-05-24 17:57:58

Wat is het fijn om je te zien genieten! Super toffe activiteiten gedaan.. Zet dat nog maar even door! Have fun xxx

Viènna 2016-05-24 18:41:13

Wat een mooi verslag weer ,enprachtige foto,s erbij wat geniet je lekker van al dat moois hè ? Geweldig ! Was ook gezellig met die meiden denk ? Maar ben het met je vader eens ,doe voorzichtig ! We willen je weer heelhuids thuis hebben hoor ! Maar geniet maar van al dat moois ! Toi toi !

Oma 2016-05-24 18:47:22

Heerlijk om die smile op je snoet te zien, vooral op de foto's tijdens canyoning was het een stralende lach. Ik heb ook even de 2 nieuwe doelen van je reis gegoocheld, Sapa en Halong bay. Wordt vast weer overweldigend mooi! ik ben jaloers! Maar het belangrijkste is dat je weer snel beter wordt! Dikke kus van mij

mama Marlé 2016-05-25 13:06:42

O ja, even vergeten te schrijven daarnet. De foto van de waterlelies, moest je daarbij ook denken aan het liedje van Paul de Leeuw, (wat we altijd zo hard meezongen in de auto!) ;)

mama Marlé 2016-05-25 13:17:12

Heerlijk om te zien dat je het zo naar je zin heb Marit! & wat doe je gave dingen! Lifetime experience, heel gaaf! Zo te lezen pas je ook goed op jezelf, wel naar allemaal. Hopelijk voel je je snel beter. Xx Take care!