Van alles naar niets

Thailand, Chang Wat Chiang Mai

Dus, de tracking van drie dagen door de bossen van Chiang Mai. In de ochtend opgehaald en pikte gelijk andere uit de stad op. Met een gezellige groep werden we gelijk bij de olifanten gedropt. We hebben allemaal op de olifanten gereden maar ondanks dat ze er wel gezond uitzagen voelde het toch niet goed.

Na een halfuurtje werden we verder op gedropt om te starten met de wandeling naar het dorpje waar we zouden verblijven die nacht. Gewandeld in de bloed hete zon, maar eindelijk wel weer eens wat anders dan de stenden. En owow wat waren we blij om aan te komen bij een waterval waar we heerlijk een uurtje hebben kunnen chillen, zwemmen en afkoelen.

Het dorpje waar we aankwamen lag aan de rivier en had houten hutjes waar wij ook bleven overnachten. Geen electra geen stromend water. We hebben daar lekker kunnen niksen, kletsen en bij een kampvuurtje zitten want verbaazingwekkend werd het best wel koud snachts.

Een discussie die de hele avond op de achtergrond is gebleven had te maken met de planning van de volgende dag. Een deel van de groep had een 2daagse trip geboekt en zou de volgende dag maar een kort stukje gaan wandelen en daarna op bamboo rafts over de rivier gaan. De 3daagse trip zou de volgende dag 5 uur door de jungel gaan lopen. We hadden met 6 personen de de 3 daagse trip geboekt, waarvan er uiteindelijk 4 de volgende ochtend af haakte en met de 2daagse groep mee ging.

Waar het op neer komt is dat ik samen met 1 iemand anders had besloten wel de gewone trip te gaan doen. Met ze 2e en 2 gidsen zijn we op pad gegaan. Dwars door de droge, hete jungel van de paden af en overal gewoon doorheen gingen we oppad naar weer prachtige plekken en watervallen. We liepen lekker door en hadden daar door genoeg tijd en hebben alle tijd gehad bij de watervallen om af te koelen.

Einde van de middag kwamen we aan bij een dorpje waar nog minder was dan het eerste. Het was vies, overal afval, het zat niet aan een riviertje of iets dus super stoffig. We sliepen in een vergelijkbare hut, en sloten de volgende dag aan bij een andere groep tijdens het raften.

Al met al vond ik het toch er leuk om dit te hebben meegemaakt. Even geen stad, even geen drukte maar prachtige plekken en rust.

Inmiddels ben ik samen met die zelfde jonge man en een andere jonge vrouw verder oppad gegaan richting Pai. Na een verschikkelIjk misselend makende rit van 3 uur door de bergen zitten we hier nu heerlijk te chillen in dit relaxte plaatsje. Waar plannen worden gesmeden om een scooter te huren morgen en voor mij mijn plannen wat te weizigen en waarschijnlijk in de aankomende dagen het vliegtuig te pakken om daar eerst de eilanden en standen te gaan verkennen in zuid Thailand om later naar de andere omliggende landen te gaan.

Heerlijk Marit om zo in de natuur te kunnen genieten. Ook zonder luxe is het leuk. Leuk plan om de eilanden af te gaan en lekker op het strand te zijn. Heel veel plezier en groetjes.

Pa 2016-03-31 17:07:43

Wat een avontuur Marit dus je ontmoet ook al andere mensen ,mij benieuwen wat je nu weer gaat beleven ! Geniet er maar lekker van ! Groetjes !

Oma 2016-04-01 18:20:00

Super leuk om je zo lekker vrij te zien. Doen waar je zelf zin in heb. Veel plezier verder.

Kasper 2016-04-02 08:56:16

Erg leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien!=) Super gaaf joh! Ik zag alleen op facebook een iets minder leuk bericht.. Bedbugs.. niet best! Hoop dat je die niet meer tegen komt! Enjoy!! Kuss

Kim 2016-04-03 12:14:39

Getver, Marit, wisten ze je toch al te vinden ? Maar wel prachtig, een tropisch eiland om lekker te luieren! liefs mama Marlé