Maleisie

Maleisië, Kuala Lumpur

Wauw, het voelt al als een hele tijd geleden, Koh Lipe. Vanaf het eiland Koh Lipe heb ik de ferry gepakt naar Langkawi, Maleisie. Een eiland ten noord westen van Maleisie. Daar heb ik samen met een Hostel genootje Julia een autotje gehuurt en hebben we in een dag het hele eiland over gecrossed! Veel touristische hoogte punten gezien van aapjes tot de sky bridge.

Na de tweede dag nog even lekker op het strand te hebben gelegen had ik het vliegtuig gepakt naar Penang! Na een hele zoektocht had ik eindelijk het hostel gevonden midden in het centrum van Georgetown. Een super leuk hostel waar ik makkelijk conact had met een groep die er al zaten en kon gezellig een drankje met ze mee doen. Penang is een leuk eiland waar veel te zien is. Via via kreeg ik te horen dat het Thaise nieuwjaar bij een tempel werdt gevier ben ik opzoek gegaan naar het Songkran feest. En een feest was het zeker! De heledag een groot water gevecht!

Verder was is er zo als ik al zij veel te zien op het eiland. Van straat art tot het upside down museum, van katten cafe's tot night markets en van prachtige parken tot de beklimming van een pittge trap maar niet eens de top van de Penang hill.

Na drie dagen besloot ik verder te gaan naar de Cameron Highlands. Een plek in Maleisie waar het gaat om de omgeving en natuur en de temparaturen liggen er aanzienlijk lager. Van vlindertuinen tot aarbeien plantages. De eerste dag daar een flinkt hike gedaan. Startend om een uurtje of 10, opzoek naar een leuke track om te lopen. Van wat locals was track no. 1 het mooist. En ik ben zeker blij die berg te hebben beklommen! Een pad, naja je kan het amper een pad noemen, dwars door de jungel klimmen en klauteren. Jammer genoeg was het erg bewolkt en waren wolken het voornaamste uitzicht. Maar dat mocht de pret niet drukken. Na een tocht van 2 uur de berg op de top bereikt. Alleen bleek de tocht via de normale weg 11 kilometer te zijn.. En terug via de jungel was geen optie omdat het net nadat we boven kwamen flink begon te regenen. Dus via de weg naar beneden.

Onderweg kwamen de prachtigste velden voorbij, thee plantages! En een stop bij het plaatstelijke (erg touristische) thee huis kon natuurlijk niet ontbreken. Na laatste stukje terug naar het dorp te hebben ge hitchhiked was het inmiddels 20.00 uur. Opzoek naar een slaapplaats want die van de nacht er voor was te erg voor woorden en ook nog eens vol! Tegen een uurtje of 10 kon ik eindelijk gaan douchen.

De tweede dag lekker een scooter gehuurd om alle verdere bezienswaardigheden makkelijk te kunnen bekijken.

Inmiddels ben ik vandaag aangekomen in Kuala Lumpur waar ik een paardagen zal blijven en me volgende plannen zal gaan maken!

Oow wat gaaf ik heb ook weer zin om te hikken. Wat een mooie omgeving zeg.

Kasper 2016-04-18 19:45:42

Nou Marit wat geniet je ! Wat een prachtige foto,s en een mooie natuur ,en leuke apen ! Leuk weer wat van je te horen ! Geniet er maar lekker van !

Oma 2016-04-18 20:40:20

Leuk om te lezen! Je hebt mazzel gehad want in Cameron Highlands waren wij na 1 dag weg omdat er alleen maar regen was (en voorspeld). Als je t leuk vindt: ga KL rond met zo'n toeristenbus zonder dak, wel wat prijzig en super toeristisch, maar je ziet wel echt alles! Veel plezier :-D

Patty 2016-04-18 21:00:18

Hoi Marit. Ik ben je ook aan het volgen met je reis en vind het leuk om te lezen. Dit keer langkawi en Kl in Maleisië,grappig daar zijn wij 3jaar terug geweest . Mooie foto,s heb je gemaakt ,prachtig . Veel plezier met je verdere reis en ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes.

Tineke 2016-04-18 22:32:32

Mooi Marit! En je hebi die geweldige hike natuurlijk gewoon op je All stars gedaan! Wat ben ik blij dat je niet bent uitgegleden!! Je bent vandaag precies 4 weken weg en wat heb je al veel beleefd en gezien! Ga maar lekker door zo, je hebt de tijd van je leven! ik geniet thuis ook een beetje mee:) liefs

mama Marlé 2016-04-19 10:32:52

Hoi Marit, Wat genieten we van je mooie verhalen en foto's! We vinden je heel stoer hoor ! Wat heb je al veel ondernomen, we kijken uit naar je volgende belevenissen. Heel veel groetjes van ons

Annemiek en Leo 2016-04-19 17:20:51

Hoi grote Avonturierster ! Wat schrijf je leuk. We kijken er naar uit om je verslag te lezen en de vele foto's te bekijken. Het is een boeiend verslag, waarin we eigenlijk met je mee kunnen reizen. Ga zo door, want we willen het allemaal weten in dit soms zonnige, maar kouwe kikkerlandje. Dat is even wat anders dan tussen de 35 en 40C. En wat een afwisseling in je reis en dus belevenissen tot nu toe. Het lijkt ons toe dat je lekker veel contact hebt met allerhande leuke verschillende mensen. Dat is misschien wel net zo interessant als de veranderende culturen, die je doorloopt. Veel plezier.....we zien uit naar je volgende reisverslag. liefs van Pieter en Arnold