De laatste vlucht

Rusland, Moskou

Wauw, wat is het laatste deel van mijn reis snel gegaan. De afgelopen twee weeken weer een mooie tijd gehad met leuke mensen!

Na mijn vlucht van Hanoi naar Bangkok kwam ik in het hostel snel in contact met Lois. Een Nederlandse meid uit Hoorn. Zei ging twee dagen later naar Koh Tao. Mijn plan was om de dag er na al die kant op de gaan, maar dat is het lekkere van geen vast plan hebben. Dus besloot ik een dagje langer te wachten en samen met Lois naar Koh Tao te reizen. Joey, ook uit NL, besloot ook om met ons mee te gaan.

Lekker iets luxer dan de bus gingen we met ze 3e op pad met de trein. Weer is een nachttrein en naast het feit dat we om 4 uur sochtends de trein moesten verlaten is het toch wel een ideale manier van reizen :)

Na genoeg drukte in Vietnam heb ik op Koh Tao ook gewoon lekker veel niks gedaan. Beetje wandelen, beetje snorkelen, proberen te fietsen (niet te doen met die bergen), beetje op het strand liggen, een keertje wezen duiken en savonds of optijd te bed, of gezellige avondjes op het strand gehad. Ik vond het ook wel goed genoeg om alleen op Koh Tao te blijven en niet nog meer eilanden te bezoeken.

Al met al een super relaxte week gehad! Tot de laatste ochtend. Savonds moest er een afscheids borreltje gedaan worden maar mijn ferry om mijn vlucht, naar Bangkok, te halen vertrok om 6 uur in de ochtend. Als je flink op stap gaat kun je het je natuurlijk wel enigzinds voorstellen dat je niet wakker wilt worden. Helaas is dit ook het geval bij mij geweest! Boot gemist, vlucht gemist! Wel ben ik zodra ik wakker werd gemaakt door Joey gelijk met de volgende ferry naar het vliegveld gegaan (een boot tocht van ruim 4 uur als het niet langer was). Gelukkig kon ik voor een toeslag de vlucht er na pakken en kwam ik savonds alsnog in Bangkok aan.

Super leuk! Want Sjoukje was er ook! Savonds hebben we gezellig een hapje gedaan en bij gekletst en zondag zijn we flink weze shoppen op een mega grote weekend markt. Super gezellig! De volgende dag meete ik ook nog een meid die ik in Vietnam had ontmoet, al met al een feest van herkenning! En super leuke afsluitende dagen van mijn reis!

Nu ik dit aan het typen ben zit ik in mijn laatste vlucht van Moskou naar Amsterdam. Een vlucht met KLM, een pizza broodje en me eerste glaasje wijn op me reis(ah! het is goddelijk lekker!). Dit verhaal zal dan ook pas later worden geupload met natuurlijk nog wat leuke foto's er bij.

Maar wat een ervaring om nooit meer te vergeten is deze reis geweest. Met ups en downs, en overall een geweldige tijd gehad waar in het ontdekken van nieuwe culturen, plekken en plaatsen, het ontmoeten van heel veel verschillende leuke mensen centraal heeft gestaan! Drie maanden op reis was een goede tijd voor mij en ik zou het zo weer doen. Nu zeg ik, 'het is tijd om naar huis te gaan' maar we weten allemaal dat ik daar volgende week misschien wel weer anders over denk ;)

Nu kijk ik er in elk geval naar uit iedereen weer te spreken en te zien en om ook weer even lekker gewoon te doen. Met nieuwe doelen, wensen en perspectieven zit ik hier super tevreden mijn laatste verhaal te typen. Naar een nieuwe uitdaging kijk ik uit dus de zoektocht naar een baan en eigen plekje gaat snel van start!

kleine update/toevoeging

Wat een feest! bij aankomst in Amsterdam stonden mijn ouders, broer, Anouk, Vienna, Amanda en Fabian me op te wachten met een spandoek en ballonnen!!! Echt super leuk en lieff!! Ik zal ze al staan toen ik nog op mijn bagage moest wachten, aan de andere kant vant glas. En de zoektocht naar mijn tas duurde ook wat langer dan verwacht, zeker aangezien hij nog in Moskou stond. Zo snel mogelijk heb ik proberen te regelen dat deze wordt thuis gestuurd. Om ook zo snel mogelijk iedereen die klaar stond een dikke knuffel te geven!

Tevens wil ik iedereen bedanken die lieve berichtjes heeft gestuurd/achter gelaten tijdens mijn reis. op de mindere momenten heb ik hier veel steun aan gehad en op de hoogte punten heeft het een grote smile op me gezicht achter gelaten!

Wat weer een prachtig verslag ! Het zit er weer op hè ?ik hoop je weer gauw te zien ! Maar je ben nu weer in de buurt ! Nou tot gauw ! Zal ik maar zeggen !

oma 2016-06-23 20:22:40

Ja, ook aan zo'n mooie reis komt een einde, maar de herinneringen blijven! Heerlijk was het, je op te kunnen wachten op het vliegveld en je te zien en te knuffelen.