Kleuren en diepte

Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Om 5u de gordijnen open en het licht zien worden in Monument Valley, erg bijzonder. Simpel ontbijtbuffetje in The View restaurant en toen op weg...

Antelope Canyon

We waren veel te vroeg bij de Antelope Canyon bij Page, maar konden gelukkig een tour eerder mee. We bezochten de Lower Canyon, zeer bekend om de mooie kleuren in de canyon. Je gaat in groepjes van 10 personen met een gids afdalen in de canyon en na een klein uurtje kom je ergens anders weer naar boven. Eerst een lange trap naar beneden en in de canyon ook nog wat trappen. Erg mooi te zien hoe het licht in de canyon mooie kleureffecten geeft. Iedereen maakte heel veel foto's.
Daarna in Page nog naar de Glen Canyon Dam gekeken en verderop het bekende uitzichtpunt Horseshoe Bend, een rots waar de Colorado River omheen stroomt.

Grand Canyon

Vanuit het oosten komen we Grand Canyon National Park binnen en stoppen gelijk bij het uitzichtpunt Desert View, hier staat een bijzondere uitkijktoren (The Watchtower), genieten we van het uitzicht de diepte in en eten we een hotdog.
Een stuk verder is het centrum van het park met hotels en restaurants. We slapen in de Yavapai Lodge. Langs de rand (The Rim) lopen we naar de Bright Angel Lodge en eten er heerlijk. Op de terugweg is het al donker, bijzonder, maar we lopen en gaan niet met de shuttlebus.

Prachtig!!!

Tanja 2016-05-11 07:36:05

Zo.... Adembenemend mooi!

Bianca 2016-05-12 09:08:36

Prachtig die kleuren en het lichteffect. Wel dalen en klimmen geblazen.