Rustig bijkomen

Zuid-Afrika, Port Alfred

Vrijdag hadden we eindelijk lekker een dag helemaal niks. Het was suver een beetje wennen om even een dag helemaal niets te hoeven, maar het was heerlijk. In de ochtend hebben we Zumbales gehad van Joëlle wat echt super leuk (maar ook erg vermoeiend) was. Al het luie zweet is er weer uit gegaan door allemaal verschillende dansen. Dit was zeker voor herhaling vatbaar en we hopen zeker ook dat Joëlle vaker les wil gaan geven aan dit stelletje ongeregeldheden. Na het sporten zijn we lekker gaan lunchen op de campus en hebben we ons klaargemaakt voor een middagje strand. Het was echt heerlijk weer en dat in de winter! Dan moet ik er bij zeggen dat de winter hier soms nog beter is dan de zomer in Nederland. Het liep hier zelfs tegen de 30 graden, heerlijk! We hebben gezellig een drankje gedronken en een mooie wandeling over het strand gemaakt. Toen moesten we de weg in het donker weer terug vinden en dat was iets verder dan we hadden gedacht (en ook gehoopt). Toch was het geen straf, want we zijn onderweg echte wilde apen tegen gekomen. Een paar meiden hadden een hele mooie camera mee en hebben ook hele mooie foto's genomen. Gelukkig waren we voor het donker in de dinerzaal en hebben we gewoon kunnen dineren. Daarna zijn we naar onze kamer gegaan en hebben 30 seconds gedaan. Meestal is het super koud bij ons op de kamer, maar van dat spelletje word je toch een partij fanatiek en kun je zelfs op onze kamer bijna wel in een shirtje gaan zitten.

De volgende dag wilden we graag een boottocht maken, maar na heel veel heen en weer gebel zonder helderheid, vonden we het wel prima en zijn we lekker naar Port Alfred gegaan. Hier hebben we een beetje geshopt en zijn we heerlijk gaan lunchen met een prachtig uitzicht. Zaterdagavond zijn we weer gezellig uit gegaan in de kroeg bij ons in de buurt. Het was een super gezellige avond en ik was erg onder de indruk van het dansen van de Zuid-Afrikanen. Iedereen hier kan gewoon dansen... Het is bijna oneerlijk haha!

Zondag was een heerlijk relaxedagje en konden we lekker bijkomen van alle indrukken van afgelopen week. We zijn wel van plan om volgend weekend er lekker op uit te gaan, maar wat... Dat is vast wel te lezen in één van mijn volgende blogs!