Capetown

Zuid-Afrika, Malmesbury

Zaterdag 30 september:
Vandaag was het weer even opstarten in de grote stad. Vandaag stond vooral in het teken van markten bezoeken. We hebben verschillende markten bezocht zoals een vrij dure markt, maar ook echt zo'n typisch Zuid-Afrikaans marktje. Super leuk dat laatste marktje alleen is het erg vervelend dat ze je constant, maar dan ook echt constant aanspreken. Op een gegeven moment krijg je hier we gewoon handigheid en kun je zo doorlopen zonder schuldgevoel te krijgen. Verder heb ik niet echt wat gekocht vandaag. 's Middags hebben we boodschappen, omdat we weer een avondje gingen koken. We hadden per ongeluk een beetje teveel gekookt waardoor er ook nog twee Duitsers met ons gedineerd hadden. Maar toen hadden we nog steeds veel te veel. Ons inschattingsvermogen is niet altijd even goed.

Zondag 1 oktober:
Weer een spannende dag, want vandaag zouden we gaan Skydiven! Hier hebben we echt zolang naar uitgekeken! Het is eerst nog maar wel de vraag of het doorgaat. Officieel zouden we rond tien uur springen, maar om 9 uur hadden we nog geen bericht of we wel van huis mochten, maar gelukkig kwam al gauw het verlossende telefoontje dat we vanmiddag om 2 uur mochten springen! Om tijd te verdrijven zijn we maar ergens een kopje koffie gaan drinken en hebben we maar erg rustig aan gedaan. Iets na twaalf uur zijn we richting de locatie gereden waar we moesten springen, dit was namelijk nog een uurtje rijden in de taxi. Daar aangekomen moesten we formulieren invullen en beslissen wie met wie sprong, omdat er maar twee tegelijk kunnen springen. Amarins en Marijke zouden samen en ook eerst. Terwijl zij de lucht in gingen, heb ik mijn buddy ontmoet wat ook een Duitser was. Eerlijk is eerlijk... Ik was best wel zenuwachtig en hoopte dat het gevoel beter zou zijn om te springen dan bij de bungeejump. Maar op een gegeven moment zag ik al twee kleine stipjes uit de lucht komen met uiteindelijk ook de parachute. Daar kwamen Marijke en Amarins en wat waren ze enthousiast! Echt super leuk om te zien. Maar ja toen moest ik nog... Gelukkig hadden de meiden mij al een beetje gerust gesteld en ook de man met wie ik zou springen stelde mij ook echt gerust. Je moest nog wel ongeveer 20 minuten vliegen voordat je daadwerkelijk uit het vliegtuig sprong. Eerst sprong mijn buddy en daarna was ik aan de buurt voor eerst 40 seconden vrije val. En jeetje wat was het ongelooflijk VETTTT! Het was zeker spannend maar er komt dan ook zo'n ontlading uit! Vervolgens vlieg je nog ongeveer 5 minuten met de parachute. Je mag zelf ook een beetje sturen terwijl die man je allemaal dingen uitlegt waar alles is. Echt zo ontzettend mooi! Een ervaring om nooit maar dan ook echt nooit te vergeten!

Oké en toen moesten wij als drie musketiers naar huis, maar onze taxi nam niet op dus hoe moesten wij nu thuiskomen?!?! Gelukkig konden we het eerste stuk met de crew van het skydiven meerijden waarmee we ook nog gezellig een drankje gedronken hebben aangezien we nog even (bijna 2 uur volgens mij) moesten wachten. Het was erg gezellig om al die verhalen te horen en ook verhalen te horen wat wij hier eigenlijk allemaal nog moeten doen. Jitske en Mirjam hadden gisteren afscheid genomen van hun vriend, maar waren nog wel in Kaapstad en hebben daarom nog even gezellig met de meiden gedineerd en bijgekletst over de vakantie en wat er nog komen gaat.

Maandag 2 oktober:
Ook vanochtend moesten we weer vroeg uit de veren, want vandaag is de dag van het beklimmen van de Tafelberg. Samen met een Duitser en een Japanse zijn we aan deze barre tocht begonnen. Het was super mooi weer... Eigenlijk een beetje te mooi weer, want het was eigenlijk veel te warm. Het viel mij echt heel erg tegen en had het echt heel erg zwaar. Marijke en onze twee andere metgezellen gingen is alvast verder gelopen en Amarins en ik hebben wat rustiger aan gedaan aangezien ik niet alleen mocht lopen van Amarins. Amarins heeft mij bijna letterlijk die bult opgetild, maar na een dikke drie uur wandelen hebben ook wij de top bereikt van de Tafelberg. Wat was het uitzicht mooi! Eerst hebben we wat gegeten op de berg en vervolgens lekker met de kabelbaan naar beneden. We hebben een zware dag gehad dus 's avonds maar lekker rustig aan gedaan!

Dinsdag 3 oktober:
Vandaag gingen we dan toch echt vertrekken naar ons laatste hostel alweer. Voor de rest was het vandaag echt slecht weer dus zijn we 's middags naar Waterfront geweest om te shoppen. We hebben verder niet heel veel spulletjes gekocht en even lekker gestruund. 's Avonds hebben we zelf eten 'gekookt' en hebben we gepouled en gezellig een drankje gedronken in het hostel.

Woensdag 4 oktober:
Het was nog steeds niet geweldig weer in Kaapstad en zijn vandaag een dagje met de Hop on- Hof off bus geweest. We hebben een korte route en een lange route gedaan. Tussendoor zijn we nog door het Bo-Kaap gedeelte gelopen. Hier staan de welbekende gekleurde huisjes in Kaapstad. Erg leuk om eens een keer te zien. Het was super leuk om op deze manier de stad een beetje extra te verkennen ook al was het soms best fris bovenop de bus. 's Avonds zijn we iets te duur uit eten geweest, want we hadden geen idee hoe duur de flessen wijn waren!

Donderdag 5 oktober:
Omdat we nog niet op genoeg markten hadden gezien, zijn we vandaag eerst maar weer naar de markt geweest nadat we lekker uitgeslapen hebben. Hier hebben wij allemaal een prachtig schilderij gekocht. Verder hebben we de markt nog afgestruund, maar het meeste hadden we eigenlijk wel gezien en ze hebben toch veelal dezelfde spulletjes. Aan het eind van de dag zijn we weer naar de volgende berg gegaan om daar bovenop de zonsondergang te zien. Dit keer gingen we de Lionshead beklimmen. In eerste instantie keek ik er best wel tegenop omdat de Tafelberg zo zwaar was. Maar het was een prachtige klim, met nadruk op klim, want het was echt klimmen. We zaten heerlijk bovenop de berg van het uitzicht te genieten terwijl de zon onderging. Echt net voordat het donker werd zijn we weer naar beneden gegaan, omdat het anders wel heel gevaarlijk zou worden en toen kwamen we er ook nog achter dat het volle maan was. Het was zo'n mooi gezicht de volle maan boven het verlichte Kaapstad. Echt even genieten!

Vrijdag 6 oktober:
Voor vandaag hebben we heel veel dingen op de planning gehad. Walvis spotten, shark cage diving en duiken met zeehonden, maar helaas alles kon helaas niet doorgaan. Erg jammer! We hebben heerlijk uitgeslapen en zijn lekker gaan lunchen vlakbij ons hostel. Eerst hebben we alvast de koffer ingepakt omdat we de volgende niet heel erg laat richting het vliegveld wilden. Vervolgens zijn we nog naar een klein, gezellig marktje geweest in Houtbaai. Erg leuk om ook weer even te kijken op dit marktje, maar uiteindelijk ben je toch wel een beetje 'uitgemarkt'. 's Avonds zijn we voor de laatste keer uit eten geweest bij een super gezellig tentje. Na ook hier ons laatste pizza naar binnen gewerkt te hebben was het tijd om weer terug te gaan naar ons hostel en genieten van ons laatste avond vakantie.

Zaterdag 7 oktober:
Tja... Nu is het dan toch echt zover, vandaag moeten we echt naar 'huis'. Laatste spullen nog even inpakken, uitchecken en richting het vliegveld. Het vliegveld van Kaapstad was veel kleiner en rustiger dan ik had verwacht. De tijd vloog voorbij en voordat we het wisten konden we boarden. Het vliegritje was ook super kort. Voor mijn gevoel waren we nog maar net opgestegen toen we de landing alweer aan het inzetten waren. Toen was het wachten op onze koffers en het regelen van een taxi die ons weer naar Port Alfred kon brengen. We konden iets langer van onze vakantie genieten omdat de taxichauffeur bijna constant 80 km/per uur reed in plaats van 120 haha. Eindelijk in Port Alfred aan gekomen kon de koffer uitgepakt worden en het nagenieten beginnen.

Goh Manja, klinkt saai allemaal :) Grapje natuurlijk, nog veel (werk)plezier daar! hrt grt Anneke

Anneke de Witte 2017-10-12 14:12:16

Hoi Manja, Gisteren met de zussen naar Ameland geweest en werd geattendeerd op je blog. Super, wat maak je veel mee, leren en vakantie en heerlijk genieten met je vriendinnen. Nog veel plezier toegewenst. Hartelijke groet van ons UT Blauhus