Ngawal naar Manang

Nederland,

Vandaag was een makkelijk dagje in tegenstellng tot wat ik dacht. Na 3-4 uur wandelen waren we reeds in Manang (3500 meter)

Onderweg weer mooie plaatjes geschoten, waarvan ik er 2 heb toegevoegd.

In Braka heb je het Kagyu-pa klooster (14de eeuw). De gids had bij de “locals” de sleutel geregeld en aangezien we hier even op moesten wachten, maar even een black tea gedronken en een soort lokale snacks gegeten. Er was net een geitje geboren, in de armen bij de vrouw en de mannen zaten uiteraard een gokspel te doen.

Manang is de acclimatie plaats en iedereen blijft hier 2 dagen, waarbij tijdens de 2de dag een korte tocht omhoog wordt gedaan om het lichaam te laten wennen aan de hoogte.

De lodge hier zit helemaal vol en is luxe in vergelijking met wat we afgelopen dagen hebben gezien. Zowaar een warme douche gehad en dat is best fijn na 4 dagen.

Morgen dus de gehele dag in Manang en even een “oefen” klimmetje naar 4100 meter.

Stroom is een groot probleem momenteel. Wat ik er van begrijp wordt de stroom hier opgewekt door mini hydro powerstations. In de bergen is het nog te koud, waardoor er nog te weinig smeltwater is, waardoor ze niet voldoende kunnen draaien en stroom leveren.