Kathmandu naar Jaghat

Nepal, Jagat

Vanochtend kennisgemaakt met de gids Ruijni en drager Omgi. De gids loopt de Annupurna voor de 16de keer. Hij heeft een veelvoud daarvan de Everest Base Camp trekking gedaan. Een ervaren gids dus. De drager loopt meestel samen met deze gids. Ik ben in goede handen en dat is een goed gevoel.

Vandaag met een Jeep van Kathmandu naar Jaghat gereden. Het waren ca. 150 kms en hebben er ca. 8 uur over gereden. Op het laatste deel waren de wegen echt slecht.

Onderweg in Bhulbhule vastgestaan omdat er een optocht langskwam. De god Ganesh werd geeerd. Een kleurrijk geheel met veel school kinderen. Een leuke afwisseling van deze reisdag.

We zijn nu in Jaghat (1300 meter), een dorpje bestaand uit ca. 20 huizen, waarvan de meeste trekkers lodges zijn. Het is zeer primitief met een bed en dat was het. Wassen kun je buiten doen. Het toilet is een gat in de grond. Ze hebben zowaar een warme douche, dus deze lodge is relatief luxe.

Het blauwe gebouw is mijn lodge.

Ik heb er foto’s van de bar en restaurant bij gedaan. Primitief maar toch gezellig. Het eten is altijd vers, want het loopt in het dorp rond of wordt per jeep levend aangevoerd.

Morgenochtend starten we om 08:00 uur met de trek naar Dharipani via Tal. Totaal ongeveer 6 uur lopen met weinig hoogtemeters. Even inlopen dus. Ik kijk er naar uit.

Gaaf Kees, succes morgen met de start van de tocht!