Jaghat naar Dharipani

Nepal, Dharapani

Vandaag om 08:00 gestart met de trekking. Het regende vannacht flink, dus was blij de blauwe lucht te zien toen ik wakker werd. Vandaag staat een trek van 6 uur gepland.

Het lopen ging goed in de ochtend en ben nu in Tal voor de lunch.

Onderweg al wandelaars vanuit China, Frankrijk, Thailand en USA tegen gekomen. Sommige lopen alleen, een Frans echtpaar liep ook met gids en drager en een andere groep jongeren zijn samen gaan lopen, vooral voor gezelligheid en is ook voor de veiligheid begreep ik van ze.

Op de foto’s wat impressies van de trek. Wat mis ik de E-mails 😀.

De paden zijn goed aangegeven en je komt regelmatig hutjes tegen waar je even kunt stoppen.

Onderweg leven eenvoudige boeren met een klein rijstveldje, 2 koeien, paar kippen en een hond. Sprokkelen naar wat hout voor het vuur en dan weer een dag overleefd. Echt 100 jaar terug in de tijd.

De boeren leveren het eten voor de dorpjes en toeristen. Een mooie micro economie die zichzelf zo kan bedruipen.

Naar Dharipani is nog weer 2 uur lopen, dus maak ik mijn verslag daar verder weer af.

Zojuist aangekomen in Dharipani op 1900 meter hoogte. Alle foto’s zijn weer bijgevoegd en voorzien van commentaar.

Morgen naar Chame, weer iets van 6 uur lopen met blijkbaar een paar flinke klimmen. Chame ligt op 2620 meter en het wordt al kouder. De weersverwachting is goed, dus hoop nu een blik te kunnen werpen op de Annupurna’s en Manaslu. We lopen nu in het dal tussen de beide bergketens.

De tocht nu “ echt “ begonnen en zien hoe het leven jaren terug ook hier is geweest. Geen gestress, leven met de dingen die je tot je beschikking hebt. Voor jou nu onthechten en lekker de imposante natuur in, met misschien af en toe toch een beetje inspanning?😉 Leven en genieten met je mee!

Mosseltjes 2018-02-13 16:42:12

We volgen je op de voet, via de pinda dan. Mooie tocht, wel luxe met een gids en drager van al je hutkoffers. Je mag het ook wel een keer overslaan, al die reisverslagen, dat voelt misschien als een verplichting.

Fons en Maria 2018-02-13 19:36:15

Gave foto's Kees. Eindelijk onderweg. Hopelijk is het een beetje wat je ervan verwachtte. Ben erg benieuwd naar de foto's van de witte pieken. Waarom lopen sommigen eigenlijk in groepen qua veiligheid? Nepal is super veilig. Op die draden bij de douche na. 😀

Stefan 2018-02-13 21:48:06

Andere wereld Kees, ik neem aan, dat heel veel van onze problemen hier ''redelijk relatief'' worden Veel succes verder, geniet ervan Wim

Wim Zwitserloot 2018-02-14 08:00:37

Wij hebben je foto's bekeken,geweldig wat je beleeft.Heel veel succes!