Chame naar Lower Pisang.

Nepal, Pisang

Zojuist in Lower Pisang aangekomen en het wonder internet doet het.

Vandaag door diverse vlakke valeien gelopen waar ze veel appels kweken.

Onderweg veel trekkers tegengekomen, sommige nieuw en een paar die we eerder hadden gezien. Even een kort praatje, horen uit welk land ze komen, waar ze vandaag gestart zijn en hun einddoel en weer door. Nu dus weer Russen, Polen en een groep Fransozen. Volgens mij ook Japanners, echter toen we vroegen waar ze vandaag kwamen krijg ik geen antwoord. De gids geeft aan dat de Chinezen en Japanners geen Engels spreken en dat dat een probleem is ivm instructies en veiligheid.

Veel Chinezen, maar daar hebben ze er ook veel van. Een van de Chinezen had een solar panel op haar rugzak. Nu nog een sateliet schotel je kunt al hikend je social media bijhouden.

Aangezien het een “makkelijke” dagje was, zijn we via Upper Pisang gekomen, waardoor we nog even wat extra hoogte meters hebben meegepakt. Men hanteert de regel “walk high - sleep low”. Schijnt beter te zijn tegen hoogte ziekte. Dus dan doen we dat, want hoogte ziekte wil ik niet krijgen.

Morgen een zware dag, met 1100 hoogtemeters naar Ngawal wat op 3650 meter hoogte ligt. We gaan het ervaren.

Super mooi om zo je reis mee te lezen Kees, wat een ervaring en prachtige foto's! Keep going & enjoy!

Lidwien 2018-02-15 13:40:00

Kees Sterkte morgen

Wim 2018-02-15 13:56:21

Een echte “WERELDREIS” (😉)..Mont Blanc...Shangria-La Pisang..... Prachtige ongerepte ruige natuur, waarin wij jou morgen veel sterkte toewensen en hopelijk werkt het weer een beetje mee om jou naar de “top” te brengen!

Mosseltjes 2018-02-15 15:35:06

Succes morgen Kees. En wat een gave panorama foto van die 8000+ gigant. Gewoon de op 7 na hoogste berg effe afgetikt 😀