Surf & sea

Sri Lanka, Arugam Bay

Gisteren (16 augustus) in de voormiddag naar Ella Rock gewandeld, een stevige klim (we zijn nu wel zeker dat het bergen zijn en geen heuvels) met een prachtig uitzicht als beloning. Daarna de rit naar de kust, slechts 125 km maar toch bijna 3 uur rijden. Het verkeer gaat hier erg traag, geen files, wel tuktuks, vrachtwagens, bussen op gewone tweevaksbanen die - met veel getoeter - moeten voorbij gestoken worden. Onderweg nog een olifant gezien, buffels die oversteken, pauwen (die leven hier in het wild in de natuurparken) en apen op de weg (het blijft wennen).

Vandaag (17 augustus) surfles voor Bart, Thijs, Linde en Kaat (iemand moet de foto's nemen en op de spullen letten πŸ˜‰). Eerst de theorie op het droge, dan de praktijk. Blijkt toch niet zo simpel te zijn. Kaat is de eerste die een volledige golf pakt. Ik denk dat dat volgend jaar een surfkamp wordt.
We verblijven hier in The Danish Villa, een kleine guesthouse die wat weg ligt van het strand, achter in een grote tuin met hangmatten (Deense hygge in Sri Lanka πŸ™‚). Terwijl ik dit schrijf, klinkt door de luidsprekers van de nabijgelegen moskee de oproep voor het avondgebed. Deze regio, waar vooral moslims wonen, is 15 jaar geleden ook zeer zwaar getroffen door de tsunami. De uitbater van onze guesthouse, met wie ik deze namiddag heb zitten praten, vertelde me dat hij bijna zijn hele familie (waaronder zijn vrouw en dochter) verloren is. In de tuin hangen hier en daar houten bordjes met boodschappen. Voor de deur van onze kamer hangt 'Think positive', iets verder 'Be grateful'. Om even over na te denken en mee te nemen naar huis ...

Goed dat we jullie verhalen zo een beetje dag per dag kunnen volgen want denk dat het niet zou lukken om dat nadien te vertellen πŸ˜‰ Wel een heeel gevarieerde reis amai ... en iedereen precies in goeie doen πŸ˜„ Tot de volgende... Oma en opa xxx

Oma en opa 2019-08-18 08:48:16

Be grateful! πŸ™πŸ» Wat een bijzondere reiservaring! Fantastisch dat jullie dat samen kunnen doen. Toch ook benieuwd naar alle live-straffe-verhalen hoor πŸ˜‰- tot zondag aan zee! Misschien kunnen we dan ook is gaan surfen πŸ˜…