Polonnaruwa en bezoek aan de ayurvedische dokter

Sri Lanka, Polonnaruwa

Bewogen dag vandaag. Na onze eerste nacht in een treehouse (zie foto - slapen tussen de vogels!), was Boeddha ons niet zo gunstig gezind. Onze reisleider heeft zijn enkel verzwikt toen hij onderweg naar Polonnaruwa uitstapte om een foto te maken van een boeddhabeeld. Enkel begon snel op te zwellen dus in een stalletje onderweg ijslollies gekocht om erop te leggen. Gelukkig hadden we Bernard. Hij heeft Bart naar de plaats gebracht waar we 's middags zouden lunchen (vrienden van hem, maar Bernard kent overal wel iemand 😉). Vandaar is hij met de tuktuk naar de ayurvedische dokter gebracht. Die heeft de enkel gemasseerd, met oliepasta ingesmeerd en stevig ingepakt. Volgens de dokter (eerder de lokale medicijnenman op blote voeten, aldus Bart) moet dit er nu 2 tot 3 dagen aan blijven. Voor daarna heeft hij olie meegegeven. Ondertussen heeft Bernard de kinderen en mij naar de oude stad Polonnaruwa gebracht die we bezocht hebben met de fiets (ondanks de tegenslag echt wel de moeite - veel foto's voor Bart genomen!). Terug op onze lunchplek zat Bart ingezwachteld te wachten. Ongelofelijk wel hoe behulpzaam ze hier zijn. Toen we op het punt stonden te vertrekken, brachten ze plots nog een kruk (geen idee waar ze die vandaan gehaald hebben, maar ze stonden erop dat we die meenamen en Bernard zou wel zorgen dat die terug geraakt). So far so good 🙂, maar om het verhaal helemaal af te maken, bleek, toen we terug reden naar onze treehouse inn, dat de weg er naar toe onderbroken was: op de laatste 500 m lagen bergen kiezels om de weg te effenen. Blijkbaar gebeurt het nog dat de 'government' plots beslist om wegenwerken uit te voeren zonder dat de omwonenden vooraf verwittigd worden. Geen doorkomen aan voor ons busje. We zouden te voet kunnen gaan, maar wat dan met onze kreupele reisleider? Geen nood : binnen de kortste keren stond er weer een tuktuk om Bart via een kleiner wegje achteraf naar de inn te brengen. Reizen is altijd een beetje een avontuur, de ene dag al wat meer dan de andere. Gelukkig staat morgen Bernard weer paraat om ons overal naartoe te brengen (met of zonder kruk 😉)

En nu maar hopen dat die dokter er de juiste zalfjes aangesmeerd heeft. Rust en niet teveel erop steunen zal ook wel helpen. Gelukkig is er Bernard... soigneer die man maar goed! En nu maar hopen dat die enkel de reisplanning niet teveel in de war brengt.

Leen 2019-08-10 16:20:50

Ja , zoiets kan overal en met iedereen gebeuren en hopelijk snel beterschap. Wel een heel (reis) verhaal !!! en trouwens heeel goed overgebracht! 👍 Zou zeggen de grtjes aan Bernard en vooral dikke merci . Tot de volgende verhalen en toch maar voorzichtig zijn. Oma en opa xxx

Oma en opa 2019-08-10 20:52:21

Een ongeluk...je ligt dikwijls op een klein plaatske ,in 't vervolg vermijd ge die toch het best zeker op reis. Met al die aandacht en speciale verzorging zal het hopelijk snel wel goed komen. Fijn dat we jullie avonturen zo kunnen volgen zo reizen we toch wat mee. Tot volgende.