Ella (treehouse)

Sri Lanka, Ella

Dit verslagje schrijf ik op een heel bijzondere plek: het terras van onze 2 verdieping tellende boomhut met zicht op de bergflank en lichtjes aan de overkant. Deze voormiddag hebben we al van het uitzicht op de omliggende bergen (of zijn het heuvels ?) genoten na een korte klim naar Little Adam's Peak. Op weg naar boven ook wat thee geplukt. Linde heeft een handvol blaadjes meegenomen (en de ambitie om er zelf thee van te maken). De echte theepluksters moeten elke dag 20 (!) kilo plukken om hun loon te krijgen. Daarna gaan kijken naar de Nine Arches Bridge, een beroemde spoorwegbrug die prachtig gelegen is. In de namiddag nog een kleine tempel bezocht met staande boeddha in de rots gehouwen en, na aankomst in onze treehouse, door een riviertje naar een waterval in de buurt gewandeld (geklommen). Kaat-zonder-vrees is helemaal naar boven geklommen (bewijsmateriaal volgt). Ook Thijs en Linde klimmen op rotsen alsof ze nooit anders gedaan hebben (dat hebben ze toch niet van mij πŸ˜‰). Morgen wandelen we eerst nog naar Ella Rock en dan rijden we naar de kust en gaan we over naar 'beach mode'. Iets vroeger dan we in onze oorspronkelijke route voorzien hadden. We hebben enkele stops onderweg laten vallen, zoals Horton Plains en een bezoek aan een nationaal park o.m. omwille van het weer en na advies dat er te weinig dieren zouden te zien zijn (terwijl toegangsprijs park en prijs voor safari erg hoog zijn). We hebben dus beslist een extra surfbreak in te lassen in Arugam bay, een plaatsje dat bij surfers bekend is voor de hoge golven. Een beslissing die op luid applaus onthaald is πŸ™‚

Ja hoor is hier een beetje een vaste gewoonte geworden om elke avond jullie belevenissen te lezen Misschien willen we wel wat originele Sri Lankathee ( al of niet zelf geplukt 😁 ) Morgen op surfavontuur !!! Veel plezier en tot ... het volgend verslag πŸ‘ Daaag oma en opa xxx