Met de trein naar Ella

Sri Lanka, Ella

Opgestaan zonder regen, oef. Wel een koude nacht achter de rug. We zitten vrij hoog in de bergen en verwarming kennen ze hier niet. In de voormiddag hebben we een echte (werkende) theefabriek bezocht. Heel leerrijk voor de theefanaten die we zijn. Ook nog wat thee gekocht natuurlijk, al was het maar voor de herinnering aan dit heerlijke land. 's Middags de trein genomen naar Ella, een heel beroemde treinrit door het berglandschap en de theeplantages. We hadden geen gereserveerde plaatsen (in eerste klasse) dus gewone tickets voor tweede klasse gekocht (ze hebben hier trouwens nog een derde klasse). De trein wordt ook door veel srilankanen genomen (hele families) en zit overvol. Toch 1 zitplaatsje kunnen bemachtigen dat we - zoals de echte srilankanen - met 3 gedeeld hebben. Niet ideaal om te genieten van het uitzicht, maar wel een authentieke ervaring (hoewel bijna 3 uur rechtstaan iets minder authentiek voelde 😉) Vandaag is het in Sri Lanka ook poya, volle maan, een maandelijkse (boeddhistische) feestdag waarop alle srilankanen vrij hebben. Heel de vooravond waren door luidsprekers aan de tempel ook boeddhistische gezangen te horen. Op die dag wordt normaal ook geen alcohol geschonken, maar in de toeristische plaatsen maken ze blijkbaar een uitzondering, dus toch een Lion lager bij het diner gekregen en anders zou Bernard wel iets geregeld hebben (I have a friend ...)

Bedankt voor de moeite die jullie doen dit verslag telkens te maken en te posten! Heerlijk om toch een beetje mee te zijn !! X

Bernice 2019-08-14 20:03:33

Ja zoals Bernice al zei super leuke verslagen en ... foto’s. We genieten een beetje mee ! Wat een reis !!! Daaaag xxx

Oma en opa 2019-08-14 20:56:46

Ziet er geweldig uit ! En wat een variatie !! Kan die reisleider voor ons ook iets uitstippelen :) ?