Kandy (Perahera) - Nuwara Eliya

Sri Lanka, Gampola

Een verslag met een dagje vertraging want gisteren (12 augustus) pas laat terug van de Perahera : een boeddhistisch festival dat jaarlijks plaatsvindt in Kandy en ongeveer 11 dagen duurt. Elke avond vertrekt een optocht met prachtig uitgedoste dansers, muzikanten, olifanten en fakkeldragers vanuit de Tempel van de Tand en wordt de tand van Boeddha door de stad gedragen. De processie duurt bijna 3 uur en er lopen een 100-tal olifanten in mee die prachtig versierd en verlicht zijn. Het aantal dansers en muzikanten is eindeloos. Was echt prachtig om te zien. Een onvergetelijke ervaring en voor mij alvast één van de hoogtepunten van onze reis tot nu.
Het festival is een van de grootste boeddhistische festivals in Azie. Goeie timing dus van onze reisleider 🙂
Het gaat trouwens al heel wat beter met Bart zijn enkel. Het verband is er inmiddels af. De enkel is nog steeds gezwollen en de zijkant van zijn voet (onder de enkel) en zijn tenen zijn wat blauw uitgeslagen, maar (rustig) stappen gaat goed.
Overdag hebben we de botanische tuin van Kandy bezocht (waar duizenden grote vleerhonden in de bomen hangen) en een toeristische tea factory bezocht (ons eerste doosje Ceylon Broken Orange Pekoe gekocht).

Vandaag (13 augustus) zijn we de avontuurlijke toer opgegaan : raften in het regenwoud.
Dat laatste mag je wel letterlijk nemen. Vandaag was een echte moessondag. Het leek wel de zondvloed : de regen viel met bakken uit de hemel. We zijn dus heeeel nat geworden en hebben zelfs gezwommen in de rivier waar de film 'The bridge over the river Kwai' opgenomen is.
Daarna een rit door de theeplantages en de bergen, helaas achter een gordijn van regen. Hier en daar was ook de weg veranderd in een rivier. Blij dus dat we niet zelf moesten rijden, maar jammer dat we ondertussen niet van de uitzichten konden genieten. Benieuwd wat morgen brengt. Na regen komt zonneschijn, je moet alleen wat geduld hebben (aldus sprak Thijs de wijze)

Jullie zijn inderdaad wel op de juiste moment op de juiste plaats. Tof dat jullie die processie konden meebeleven!

Leen 2019-08-13 19:03:38

Blij dat we weeral een mooi verslag ( en nieuws ) van jullie hebben gekregen. De foto’ spreken alvast voor zich ! Tot de volgende en veeel Grtjes vanuit Melsele van oma en opa xxx

Oma en opa 2019-08-13 22:38:53

Whooowwww! Wat een belevenis!!!