Anuradhapura

Sri Lanka, Anuradhapura

Veel indrukken vandaag. Vroeg vertrokken naar Anuradhapura. Wel wat hindernissen onderweg door omgewaaide bomen en takken door het zware onweer de voorbije nacht. Sri Lanka 'on the road gezien' : veel tuktuks (botsing tussen 2 gezien, chauffeur op de weg), veel mannen met rokken (sarongs) en stalletjes met king coconuts. Bezoek aan de oude stad met gids Kamal, een heel fijne man die leraar is in het dagelijkse leven en heel geïnteresseerd is in wat wij doen, de taal die we spreken, wat de kinderen studeren, ... Hij maakt ons wegwijs in de gebruiken van het singalees boeddhisme. Veel bijgeleerd : de betekenis van de kleuren van de boeddhistische vlag (met examen op het einde!), de betekenis van de offerandes, de verschillende houdingen van boeddha, de stoepa's die elk jaar worden gewit (een werk dat enkele maanden in beslag neemt) en zoveel meer ...

Is er choco voor het ontbijt of is het iets anders? Nog veel plezier verder.

Stijn 2019-08-10 12:27:46

Geen choco, wel confituur (voorlopig hebben we enkel ananassmaak herkend) als we een 'english breakfast' krijgen. Linde heeft ook wel al hoppers (een soort pannenkoeken) met chili gegeten en morgenvroeg hebben ze ons een sri lankian breakfast beloofd. We zijn nog niet zeker wat we zullen krijgen, maar als er choco bij is, laat ik iets weten!