Universal Orlando

Verenigde Staten, Orlando

Pretparken tijd!
Vakantie is leuk! 7.15 uur het bed uit… Ontbijten, auto in. Het eerste park op het Orlando programma is Universal Studio’s. Het gaat om 9.00 uur open en om 9.06 uur rijden we de parkeerplaats op, om er vervolgens om 9.07 uur weer weg te rijden omdat Astrid de verkeerde kaartjes had meegenomen.., gelukkig was het hotel dichtbij en om 9.35 waren we weer op de parkeerplaats.

In Universal studio’s zijn veel stimulators, 4D films waarbij ook de stoelen op en neer gaan. Transformers en The Simpsons waren erg gaaf.

Ook de achtbaan waar alleen Larissa en Tessa zijn in geweest.

De temperatuur in Orlando is goed te doen. Zo’n 33 graden.
De wachttijden op zich ook wel. Transformers was even gesloten en ging net open toen wij langs liepen. Daarvoor was het 100 minuten. Geluk dus.

Op het einde wilden de kids naar De verschrikkelijke Ikke (100 minuten wachttijd!)
En pa en ma gaan naar de eindshow: 100 jaar Universal Studio’s.
Conclusie: 100 minuten wachten voor De Vereschrikkelijke Ikke was het achteraf helaas niet waard geweest.
De eindshow was wel geweldig! 18 minuten het onderwerp film in de lucht en fonteinen.

Daarna was echt alles gesloten en moesten we het park verlaten.

Klein half uurtje later (het was al 22.15 uur) waren we weer bij ons hotel, waar Luka en Ab nog een zwembadduik namen. En vlug allemaal het bed in!