Yosemite National Park

Verenigde Staten, Yosemite

Een ongeluk zit in een klein hoekje...
Vanmorgen ontbijten in ons hotel. Als je het ontbijt in New York gewend bent, dan is dit niet iets om over naar huis te schrijven… Niet eens roerei, kaas of ham! Ach ja, tijd om te gaan.

Eerst gaan we naar Walmart om een piepschuimen koelbox te kopen en water en andere drank. We willen ook appels hebben. Een enorme winkel en dan een hele kleine vers fruit en groente afdeling!

We rijden verder naar Yosemite park, 180 kilometer verder. Onderweg tanken we. Diesel is erg goedkoop hier.
Als we het park inrijden nemen we de eerste afslag naar Glacier Point. Hier heb je een schitterend uitzicht over de vallei! Prachtig is het weer!

We rijden weer een stukje terug om naar The Village in het dal te rijden. Maar dan gaat het mis… Er steekt iets de weg over, Ab wijkt uit, komt in de berm, draait aan het stuur en komt aan de andere kant van de weg tegen twee bomen tot stilstand…

We gaan allemaal vlug de auto uit. Achter ons stopt een auto en daar zit een dokter in. Tessa heeft haar duim uit de kom en de lieve dokter zet ‘m weer goed. Behalve de schrik hebben we op een paar schrammen (Larissa van de gordel en Ab een schram op z’n been) niets. Een echt geluk bij een ongeluk!
Omdat we in een National Park zijn komt er een Ranger ipv politie. Zij laat een bergingsbedrijf komen, maar dat duurt even. Iedereen is even lief en aardig. Na 4 uur wachten kunnen we eindelijk verder. De man van het bergingsbedrijf vertelt dat ze ongeveer 3 ongelukken per dag hebben (waaronder ook auto’s met motorpech of zo), maar hij had nog nooit een auto gezien als die van ons, waarbij niemand ernstig gewond was. We beseffen ook dat we veel geluk hebben gehad. Paar honderd meter verder en dan waren er geen bomen, maar een afgrond geweest…

We worden naar soort camping gebracht om de nacht in een tent door te brengen. Tess ziet het even niet meer zitten. Daar gaat ons hotel met zwembad…

We bellen het autoverhuurbedrijf en ze komen nog dezelfde avond een nieuwe auto brengen. We lopen iets achter op schema, maar we brengen nu wel de nacht door in een National Park! Geen etenswaren in je auto (welke?) en tent bewaren in verband met de beren.
Larissa wil nog graag op berenjacht. Als we er dan toch zijn…