Op weg naar de Grand Canyon

Verenigde Staten, Grand Canyon National Park

Wat een mooi begin van de dag...
Om 6.15 uur stonden we op! Op ons terras stonden we in onze pyjama (Luka sliep nog…) naar de zonsopgang te kijken.

Echt heel mooi. Daarna doken we ons bed weer in. Tegen half 11 waren we bij Monument Valley. De National Park pas is hier niet geldig. Dit is terrein van de indianen en zij vragen hun eigen entreegeld. Erg vriendelijk/gastvrij vinden we ze niet. Je kunt hier een tour in een vrachtwagen doen waar je 3,5 uur op en neer hotst of zelf een klein rondje van 17 mijl rijden. Wij kozen voor het laatste. Maar na een half uur op en neer hotsen vonden we het welletjes.

Bij het bezoekerscentrum hebben we nog even rondgekeken en toen op weg naar de Grand Canyon. Ongeveer 3,5 uur later kwamen we daar aan. In een echte wolkbreuk reden we de Canyon in… Gelukkig duurde die bui niet lang. Meteen doorgereden naar ons hotel (hier helaas geen foto’s van gemaakt) en na het inchecken meteen weer de Canyon in. Vanaf het bezoekerscentrum de gratis bus gepakt (4 verschillende buslijnen die een soort hop-on-hop-off systeem hebben), overgestapt op een andere bus en zo kwamen we op het meest westelijke punt van Grand Canyon waar de bus stopt.

Daar eerst allemaal iets lekkers gekocht en aan onze eerste wandeling beginnen. Onderweg weer de bus genomen en een wandeling gemaakt naar Hopi Point, waar de zonsondergang het mooist zou zijn. We moesten wel eerst een uur wachten.

Maar we hadden een mooie bank om op te zitten en het werd steeds drukker, dus het was niet erg. De zonsondergang was echt heel mooi, wel was het ondertussen aardig afgekoeld.

Hierna wachten totdat we in de bus naar de auto konden stappen. Daarna meteen doorgereden naar een Steakhouse waar we heerlijk gegeten hebben. Maïskolven, steaks, gepofte aardappelen. Ook de toetjes zagen er heerlijk uit, maar helaas pasten die er niet meer in. Terug in ons hotel had Tessa nog met Luc afgesproken, een klasgenoot die in het hotel naast ons zat.
Klein wereldje is het toch.