Met de boot naar Sirmione

Italië, Pacengo

Vandaag gaan we al vroeg op pad om om 9 uur in het busje te stappen om de boot te halen maar Sirmione. In de nacht is het weer flink te keer gegaan en vandaag zou het ook gaan regenen.

We rijden met het busje mee naar Lazise waar we bij de haven instappen in twee speedboten. Dat hadden we even niet verwacht, maar wat leuk was dat. Ze maakte er echt een feest van met muziek en elkaar een soort van uitdagen. We zagen de wolken vanuit de bergen over het meer trekken. Heel mooi om zo vanuit het water Sirmione te kunnen zien vanaf de boot. We meren aan een wij gaan met zijn drietjes het kasteel bezoeken. We staan een klein halfuurtje in de rij en zijn dan aan de beurt. Voor 7,- mogen we naar binnen en zien ze een uitgeholde boomstam die werd gebruikt als boot. Nu sliep er een zwarte kat in die toen we terug kwamen er nog heerlijk in lag te slapen.

We namen alle tijd om het uitzicht te bekijken en zagen de lucht steeds donkerder worden. Toen we alles bekeken hadden en weer buiten de poort stonden hadden we wel wat honger. Tegenover het kasteel was een restaurant waar nog een plekje waar onder de luifel. Daar zijn we snel gaan zitten en al snel begon het te regenen. Wat zaten we daar lekker met uitzicht op het kasteel en een heerlijk glas koud drinken en pizza. Toen we daar heerlijk zaten begon het weer heel hard te regenen en waaien. Even is het dan complete chaos, waarna de zon weer gaat schijnen en het lijkt of er niks aan de hand was.

We lopen nog even naar het water, waar de golven goed te zien waren. Het was nog even de vraag of we dan wel konden gaan zwemmen op het meer. We komen en groot deel van de groep tegen die we heel blij hebben gemaakt met onze doggie bag pizza.

Dan stappen we met zijn allen in een grotere boot en genieten we van het uitzicht. De kinderen zitten bijna allemaal van boven en blijkt het rustig genoeg om even een duik te nemen.
Joyce en Joey zijn helemaal in hun element en genieten van deze extra stop.

Vandaag is er als afsluiting een gezamenlijke BBQ. Met veel zorg zijn er allerlei salades bereid en worden we goed verzorgd. Na de afwas staat de mask singers op het programmaen is het een gezellige boel. Net voor de onthulling gaat het lichten en gerommel ook gepaard met regen. Ze kunnen zich nog net onthullen, voordat de regen weer met bakken uit de lucht komt. Dit was wel echt een dondersgoed einde van een leuke week.

Wat een avonturen beleven jullie! Heel leuk om te volgen!!!