Suppen op het Gardameer

Italië, Pacengo

Vanmorgen was het bij het uit bed komen zonnig, benauwd en plakkerig. Dus wat doe je dan als je kinderen het brood en croissants niet lekker vinden van de camping winkel, lekker eieren bakken in je tent nadat ik bij de buurvrouw wat boter had gehaald. Want ja een heel pak boter is ook weer zoveel en dan is het fijn dat je elkaar een beetje hebt leren kennen en zo alles met elkaar kan delen. Overdag vinden ze het te warm om een echte maaltijd te eten, dus een goed ontbijt is dan wel heel fijn.

We gaan vandaag suppen en kunnen meerijden met de bus, waarbij we in de file komen net voor Garda Land. Garda Land is een pretpark wat 10 minuten lopen van de camping is en waar de kinderen natuurlijk ook naar toe willen gaan. Maar ja Joey had het ook al over dat hij de berg op wilde met de kabelbaan (Monte Baldo) en raften wilde hij ook doen en we zijn eigenlijk nog op zoek naar een vishengel om een dag te gaan vissen. Maar goed eerst maar eens ervaren hoe dat is suppen op het Gardameer.
Toen we op de plek aankwamen kregen we te horen dat Joey toch niet alleen mocht, omdat ze geen peddel hadden voor zijn formaat en dat was een flinke teleurstelling. Dus samen met mij op de sup en dat ging super goed, kregen ook een hele uitgebreide instructie waar ik maar weinig van mee heb gekregen. Maar met wat vallen, opstaan en doorgaan lukte het ons om vooruit te komen en onze balans te houden. En die stoere Joyce die deed het gewoon zelf, want ja ik zat vast met mijn voet aan de sup en Joey was de kapitein. Dus wij gingen naar het uiterste puntje wat mocht om een rondje om de boei te doen en Joyce was in de buurt bij alle anderen en had het snel onder de knie.

Bij terugkomst hebben de kinderen snel iets te eten en te drinken gepakt en zijn ze naar het zwembad gegaan, waar ze inmiddels meer kinderen kende. Ik heb samen met de buurvrouw de afwas gedaan toen ze even siesta kwamen houden bij de tent om vervolgens nog te gaan zwemmen. Toen de activiteiten begeleiders kwamen zag je de kinderen gelijk naar hun toe gaan van ons stukje van de camping en de grootste lol met elkaar hebben samen met de ouders erbij in het water. Samen op de foto om dit moment even vast te leggen en heerlijk dat dit in zo een korte tijd op deze manier ontstaat. Niks hoeft, maar samen is het toch een stuk leuker.

Het avond programma was pannenkoekenfeest voor de kinderen en voor de ouders uit eten in Pacengo in een leuk restaurant. Ook deze dag is weer voorbij gevlogen en morgen staat het waterpark op het programma met de waterglijbanen. Ook hier zijn weer verschillende kinderen die mee gaan met hun ouder.

Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo goed hebben. Jammer dat er geen peddel was voor Joey. Gelukkig nog goed gekomen. Genieten maar. Het is jullie zo gegund. Liefs uut Yese

Opa en oma 2023-07-18 09:06:04

Leuk zeg! Het ziet er goed uit! Veel plezier vandaag!