Waterpark

Italië, Carpenedolo

De dag heerlijk beginnen met een douche wat wil je nog meer, oh ja een tosti dus 2 boterhammen op elkaar kaas en salami er tussen en in de pan. Wat ik minder zou willen is muggen en vooral die in je voet prikken wha ha, maar al die lagen zonnebrand, muggenspray over elkaar voelt ook niet fijn. Dus dan maar heerlijk gebruik maken van de douche met het water uit het meer. Er is een waterpark bij Gardaland waar we heel dichtbij zitten, maar hier mogen niet alle lengtes van alle glijbanen af of ze moeten ouder zijn dan 12. Wij gaan mee naar een waterpark iets verder op, waar niet veel beperkingen zijn voor de jongere kinderen.

Wat een luxe wij rijden mee met het busje, samen met nog een andere moeder en haar twee kinderen. We komen daar als groep aan zoeken een plekje en de kinderen kunnen heerlijk hun gang gaan. Het is een overzichtelijk park met uitdagende glijbanen vanaf een heuvel die toch echt wel een stuk sneller gaan dan in een zwembad. het was er niet gigantisch druk, waarbij we allemaal een plek in de schaduw konden vinden. Heel eerlijk zijn we alleen bij ons handdoek geweest om even de flip flaps op te halen als we wat wilde halen om te eten en drinken, maar verder heel weinig. Het was ook zo leuk dat de kinderen elkaar dan tegen kwamen bij een glijbaan en zagen dat ze hetzelfde bandje om hadden van de camping en dan gelijk met elkaar gingen kletsen. Het was net of je thuis naar het zwembad ging en bekenden tegen kwam waar je even een praatje mee maakte.

Er was zelfs een glijbaan waar je met een band in kon samen en dan naar beneden die vond ik zelf het leukste en de kinderen ook als ze samen met mij gingen. We gingen dan zo hard dat we bijna terecht kwamen op het soort platform wat je ook bij zeehonden hebt als ze iets mogen komen laten zien.
Het bestellen van eten gaat hier wel echt anders en is even zoeken, maar nu weten we het. Eerst een bonnetje halen en je eten betalen, dan komt er friet uit het ene deurtje en moet je je bonnetje bij de tostibakster inleveren en haalt ze de ham er tussen uit als je wilt en gaan ze je broodje pas bakken. Even wennen ook en ook de regels in het zwembad, Joey dacht dat hij van geen 1 glijbaan mocht omdat die man alleen maar op zijn fluitje aan het blazen was. Door even mee te gaan en goed te kijken floot hij voor alles, als iemand niet via het trapje omhoog ging bijv. Na wat uitleg was het oké en wat heel fijn was je hoefde geen badmuts op. Ik had ook niet geweten of we ze dan nog zouden hebben gehad, omdat we ze nu al steeds verliezen als we onder water gaan.

Terug op de camping is het eerste wat Joey deed zijn badmuts op en weer het zwembad in. Wat wel heerlijk is zo een zwembad net nest de plek waar we zitten en je niet de hele camping over hoeft te lopen. Ik ga even rustig bij de tent zitten, maar er was ook iemand gras aan het maaien en in de bomen zitten grote soort sprinkhanen die een mega kabaal maken. Hier beginnen ze zo rond 9 uur in de ochtend mee en dat gaat door tot een uur of 11 in de avond. Dus ik zei al tegen de buurvrouw ik dacht dat ik hier voor mijn rust zat, maar thuis in de tuin is het toch een stuk stiller. Ik kijk wat we morgen kunnen gaan doen en ga met mijn idee langs wat andere mensen om te zien of er nog meer zijn die het leuk vinden om naar Sealife te gaan morgen.

We spreken met de buurvrouw af om samen te eten en toveren een heerlijke gevarieerde maaltijd op tafel om daarna nog even spelletjes te spelen en rond tien uur in de avond met Joey nog even naar het water te lopen om daar het eerste Italiaanse ijsje van de vakantie te gaan halen. Ze zijn nog steeds zo lekker als ik me herinnerde, dus ik denk dat dit niet het laatste ijsje was.