Sealife Aquarium

Italië, Pacengo

Vandaag gaan we naar Sea Park. Er zitten hier veel pretparken, waterparken en dus ook een Park met zeedieren in de buurt. We kunnen lopen ruim 2 km, met de bus of we rijden gewoon mee met iemand die we enthousiast hebben gemaakt om ook mee te gaan. Dat laatste is de planning, nu in de ochtend nog heerlijk koel met 26 graden en zelfs een windje. Straks weer heerlijk warm met 35 graden.

Wat fijn dat we mee kunnen rijden, ook al is het maar bijna 3 km door de warmte is dat ineens een hele reis. Het is even zoeken voor de parking en we zijn toch nog niet helemaal gewend aan de Italiaanse manier van organiseren. We zijn er komen ook langs de security, dus op naar de ingang. Binnen is veel te zien en heel mooi opgezet met een groot bassin en verschillende kleine aquariums. Het is een groot bassin waarbij je de verschillende lagen op verschillende manieren kan bekijken. Joey zoekt bij elk aquarium de bijbehorende vissen op in het aquarium en maakt er foto's en filmpjes van. Er is ook een bassin met zeeleeuwen en dat is duidelijk onze favoriet en willen ook naar de show. Je kan het bassin door het raam zien van onder water en dan zie je ze heerlijk zwemmen.

Joey zoekt de zeepaardjes en kan ze niet vinden, als ik ze zie reageert hij wat timide hij had ze groter verwacht. Want ja paarden zijn ook een stuk groter ha ha. Er staan twee grote beelden van zeepaarden en die klopte beter bij de verwachting. Hij moet lachen om het grote verschil en gaat met het zeepaard op de foto. We lopen naar de zeeleeuwen show, maar zijn te laat het is vol dan maar die van 15 uur zeggen we. We maken een passende planning door eerst wat te gaan eten, waar we de show al mee kunnen kijken op televisie en vanuit het raam bij het restaurant. Daarna de rest bekijken buiten en dan een ijsje kopen en op tijd daar zijn voor 15 uur. Het was even hectisch en weer lekker op zijn Italiaans bij het bestellen, maar liep al veel beter dan bij het waterpark. Het eten was alleen niet lekker de tosti met ham en kaas was eerder een soort van bechamelsaus i.p.v kaas. Maar goed we hadden weer wat gegeten en konden nog even de zeeleeuwen in het bassin bekijken de ander de wc om los van elkaar de uitgang weer te vinden. Toen dat was gelukt stonden we buiten keken we om ons heen en bedachten we dat dit het was. We hadden de kaart verkeerd gelezen alles wat erop stond was dat wat er binnen was en buiten was er niks meer als de uitgang. We wijzigen ons plan en gaan snel terug naar de camping om daar verkoeling te zoeken in het zwembad.

Bij het van de parking naar de tent lopen stroomt het water alweer over ons rug en de kinderen pakken hun zwemspullen van het wasrek plus hun badmuts en vertrekken naar het zwembad. Ik ruim wat op en ga ook heerlijk met ze zwemmen. Het water is bijna te warm om echt in af te koelen, maar wel heel fijn. We eten wat van wat we nog hebben uit de koelkast en spelen spelletjes met wie wil aan de grote tafel voor onze tent. Het werd al wat bewolkt en steeds meer begint het te flitsen, maar blijven zo lang mogelijk door gaan. Totdat het niet meer te doen is en iedereen verdwijnt naar zijn tent. In de tent zit een gaatje in het grondzeil waar we een handdoek op leggen en dan proberen we te gaan slapen. Joey was al vrij snel in slaap gevallen en werd de volgende morgen pas weer wakker, waarna hij bij het naar de wc gaan pas zag dat het zo hard geregend had hij door de moeder moest lopen.

Het gaat heel hard te keer, met veel donder bliksem en regen waarbij de kinderen de hele nacht slapen. Ik krijg het eigenlijk allemaal wel mee en het lukt niet echt om te slapen, tot aan het einde van de ochtend. Maar dan is het wel even wat afgekoeld en niet meer zo drukkend warm.

Ik lees wel dat jullie het super naar jullie zin hebben. 👌👌

Patricia van oirschot 2023-07-20 07:09:22

Wat een leuke avonturen beleven jullie daar. Groetjes opa en oma.