Dag op de camping

Italië, Mattarana

Na een onstuimige nacht, vandaag wat koeler buiten. Ik wandel na het opfrissen door naar het meer om daar te genieten van de vroegte en het wakker worden van de natuur. Wat is het lekker warm al buiten, maar niet zo heet dat je niet al het hele stuk (10 minuten) naar het meer wil lopen. Ik loop gelijk langs de supermarkt en neem nog wat boodschappen mee dan hoef ik niet mee naar de winkel verderop in de boodschappen bus. Joyce doet mee met de activiteit van deze ochtend, waarbij twee teams een thee zakje krijgen en ze moeten gaan ruilen voor spullen. Dan wat eten en op naar het meer met al onze spullen. Het is niet zo heel erg druk bij het meer, maar wel allemaal vol in de zon. De body boards zijn super fijn, je kan er op zitten, op liggen en zelfs ook lekker op drijven in het water.

We huren nog een huur water auto en gaan lekker het meer op met een grote glijbaan aan boord. De glijbaan gaat wel wat stroef, omdat hij nog niet zo nat is maar mag het plezier niet drukken. Dan nog snel een echt Italiaans ijsje en dan weer terug naar de tent, ik dan. De kinderen doen hun badmuts op bodyboard mee en slaan af bij het zwembad. Fijn dat het vandaag weer zonnig is en het heftige regenweer niet door heeft gezet de rest van de dag. Uit ervaring weet ik dat het ook anders kan zijn toen ik met Jos bij het Gardameer was en we bijna 2 weken lang alleen maar regen hebben gehad.