De gletsjer

Oostenrijk, Ramsau im Zillertal

Een ritme ontstaat snel, dus ook vandaag staan we weer op tijd op en zitten we rond 8 uur in de auto. Het plan is om vandaag naar de gletsjer te gaan, want volgens de weervoorspellingen wordt het warm vandaag. En dat betekent slechtere pistes wegens het smelten van de sneeuw. Onze theorie was dat het hogerop, bij de gletsjer, kouder zou zijn en het smelt probleem dus niet op zou treden. We moesten er een half uur voor rijden.

We pakten de lift naar boven en besloten de eerste blauwe piste hier te proberen. Het was erg bewolkt en dus erg koud. De kou opzoeken was ook onze bedoeling, maar we waren er toch niet op gekleed 😅. Door de bewolking is het donkerder en dus ook lastiger om de piste goed te zien. Waar ligt veel sneeuw, waar weinig, hoe loopt de helling? Dit maakte het erg uitdagend. Ook namen we de verkeerde afslag waardoor we op een niet geprepareerde piste kwamen die dus erg ijzig en geen succes was. Robert en Birgit gingen door de fun slope en dat beviel ze prima. Na deze piste pakten we 2 liften verder omhoog. Hier waren nog 2 blauwe pistes. De ene was eerst een stuk lopen, dan na een stukje naar beneden een lang vlak stuk waar je dus veel snelheid naar mee moest nemen om niet te hoeven lopen en tot slot een prachtige brede piste waar je echt even snelheid kon maken. De andere blauwe piste was wat steiler en bevatte nog wat dunne paadjes wat hem toch wat uitdagender maakte, zeker met deze bewolking. Bij die laatste afdaling was Stefan een redelijk deel op z’n kont naar beneden geschoven en had Rob bij de lift uit stappen z’n lies verdraait. Ze besloten na weinig succes op deze pistes en de kou naar huis terug te keren helaas 🥺

Birgit, Robert en ik gaan door en precies dan komt er meer zon/helderheid waardoor we een stuk meer kunnen zien. We zijn nog een paar keer de tweede blauwe piste afgegaan en nog eens twee rode pistes, ik de ene en Robert en Birgit een andere. Mijn piste bood wel veel mogenlijkheden tot hoge speeeeeed 😁

Dan snowboarden we helemaal naar beneden via een rode piste. Kei leuke piste!! En heel goed te doen. We besluiten deze na de lunch nog eens te willen doen. Het is ook een lange piste dus ook lang genieten, met veel bochten en afwisselingen. Het voelt elke 100 meter weer als een ander soort piste. We lunchen binnen wat wel lekker is met deze temperatuur. Is weer cash, maar gelukkig had ik gepind 😁

Na de lunch gaan we eerst die eerste blauwe piste weer doen, maar dit keer de juiste afslag. Sterker nog, dit keer gaan we alle drie door de fun slope. Ik had enkele onderdelen overgeslagen omdat ik het nog wat spannend vond, maar wil deze later vandaag nog wel eens proberen. Eerst gaan we nog eens helemaal naar boven, beginnen dan met de rode piste die Robert en Birgit al gedaan hadden en ik nog niet, gevolgd door de lange rode piste helemaal naar beneden. Weer helemaal leuk, hoewel de piste nu toch weer heel anders aan voelt dan voor de lunch omdat er inmiddels veel meer mensen langs gekomen zijn. Dan eindigen we de dag met nog eens de eerste piste van de dag, maar dan de rode piste gevolgd door een laatste keer fun slobe. En ja, helemaal fun fun fun! Ik had zelfs het high five poppetje ge-high fived 🙃

En dan is het tijd om naar huis te gaan. Birgit heeft last van d’r voeten en eigenlijk zijn we ook best wel afgekoeld en moe. Ik wil nog even naar de spar, een andere, voor andere lekkere maaltijden, zoals butter chicken en curry. Na een kort dutje in bed kook ik ravioli voor Stefan en mij en spelen we met z’n alle nog een potje Machiavelli en Vlotte Geesten. Daarna stap ik in bad voor de spiertjes en de blog terwijl de rest gaat Mario karten. Ik heb alweer helemaal zin in morgen, tot nu toe krijg ik geen genoeg van deze wintersport 🏂

Fijn dat het vandaag beter ging met de sneeuwcondities op de gletsjer. Dat is ook meer ontspannen. Leuk dat we Stefan ook leren kennen op de foto's. Zijn mooie foto's. Veel plezier nog de komende dagen

Ellie 2024-02-01 05:30:04

Wel voorzichtig op de gletsjer a.u.b. niet dat die door al jullie krachtsinspanningen harder naar beneden glijdt. We hebben al zo veel water te verwerken in ons natte landje En waar blijft de film ?

Henk 2024-02-01 08:40:46

De GoPro werkt niet zo goed mee. Maar na deze vakantie gaat Birgit er wat van brouwen