Santiago de Compostela.

Spanje, Santiago de Compostela

Gisteren zijn wij in Santiago de Compostela aangekomen. Niet, zoals wij gehoopt hadden, te voet, maar met de trein.
Hoewel wij het in Bueu erg naar onze zin gehad hebben verlangden wij toch naar huis.
’s Morgens zijn wij vanuit Bueu met de bus naar Pontevedra gegaan en in Pontevedra hebben wij de trein genomen naar Santiago.
Daar zijn wij eerst naar ons hotel “Pumar” gegaan. Wij hebben daar voor 2 dagen een eenvoudige, maar zeer schone kamer geboekt.
Na ons pilsje zijn wij naar het centrum gegaan. De kathedraal stond nog in de steigers.
Wij zijn toen eerst naar de huiskamer van de Lage Landen gegaan, want wij wilden Marijke Pauw en haar man Jos graag ontmoeten. Zij zijn net als wij vrijwilliger bij Pelgrimshoeve Kafarnaüm in Vessem en hebben de komende 2 weken dienst in de huiskamer.
Het was even een gezellig samenzijn. Wij hebben een afspraak gemaakt om de volgende dag samen te gaan eten.
Daarna zijn wij de stad in gegaan en hebben ’s-avonds in het restaurant van ons hotel gegeten.

Vandaag zijn we na het ontbijt in ons hotel eerst naar de Franciscaner kerk gegaan. Het is een eenvoudige kerk met enkele mooie stukken.
Zo is er een afbeelding van de ontmoeting van Franciscus met Jacobus te zien.
Daarna zijn we naar de kathedraal gegaan. Daar zijn we al meerdere malen geweest. Ook nu waren er weer veel toeristen.
Na de lunch zijn we gaan winkelen. Ginie wilde graag onderzetters met afbeeldingen van de Camino de Santiago er op. Wat zij graag wilde hebben wij niet gevonden, ondanks het feit dat het daar barst van de souvenierwinkels.
’s-Avonds hebben wij met Marijke en Jos heerlijk in een gezellig restaurantje gegeten. Op weg terug naar ons hotel hebben wij nog een lekkere carajillo op.