Dag 1 Bacuranao

Cuba, Bacuranao

Na ons 'ontbijt' van een croque monsieur vertrekken we richting Las Terassas. Andermaal een prachtig natuurdomein waar een oude gerenoveerde koffieplantage te bezichtigen is. Het is een uitgestrekt domein waar je met de auto door kan rijden en dat echt wel heel groot en uitgebreid is. We bezoeken de koffieplantage 'Buena Vista' die mooi gerenoveerd is. Deze is opnieuw op een heuvel gelegen waardoor je een schitterend zicht op de omgeving krijgt. Aangezien bij het bezoeken van de koffieplantage er een kans bestaat dat je honger krijgt is er ook een restaurant voorzien. Maar aangezien de eetzaal en de BBQ van elkaar gescheiden zijn door een hoge muur moet de bediening over de nodige lenigheid beschikken om je te kunnen bedienen. In dit domein is er ook een zeer luxueus hotel soort resort gevestigd met een artificieel meer maar in dat hotel staat een boom die middenin het gebouw staat. Er is duidelijk met respect voor de natuur gebouwd want het gebouw is er letterlijk rond gebouwd.
Vlak naast dit domein is er een waterval wat een echte toeristische trekpleister blijkt te zijn. we komen plots op een parking waar alle plaatsen bezet zijn... en we komen de allereerste vlamingen tegen. Limburgers die aangeven dat ze overal toeristen tegen zijn gekomen, wij kijken eerder verwonderd naar elkaar want behalve wat Duitsers in Los Jazminas in Vinales hebben we enekel nog maar Cubanen tegen gekomen dus... horden toeristen noemen we dat dus niet...
De waterval blijkt ook voor de cubanen een trekpleister en tja een toeristische trekpleister daar moet je voor betalen dus ook hier met een aangepast tarief voor Cubanen en niet-cubanen