Dag 11, Nog een dagje Wemeldinge

Nederland, Kapelle

Vandaag nog een dag in Wemeldinge, even wennen aan het alleen zijn. Toen ik vanmorgen wakker werd, was het echt zo'n 'ik draai me nog maar even om' ochtend: regen en grauw. Ik ben er toch maar uit gegaan en heb lekker ontbeten.

Van Lien kreeg ik foto's en berichten dat Deetje aan haar vastgeplakt zit. Deetje is natuurlijk superblij dat Lien er weer is. Ook een foto van die gekke Huts (de hamster) die dr voederbak verstopt heeft. Toch fijn die berichtjes.

Vanmorgen de was gedaan en vanwege de regen binnen een waslijntje gespannen.

Ik heb voor 13:00 uur boodschappen gedaan (brood, kaas, geraspte kaas en kappertjes) voor het geval ik geen vis vang.

Vanmiddag ruim twee uur staan vissen.....en niets gevangen. Het wordt dus pizza!

O ja!!!!! De zwaluw die we uit het water gered hadden, was vanmorgen best bewegelijk. Ze hupte in de dinghy en probeerde te fladderen. Ze trok haar vleugel telkens bij, maar af en toe hing die nog.
Toen ik terug kwam van boodschappen doen zat ze op het bankje van de dinghy. Ze fladderde af en toe en ineens vloog ze weg. Het zag er goed uit, geen rare vlucht.

Later die middag kwam er ineens een zwaluw de kajuit in gevlogen. Ze heeft circa 10 minuten op het waslijntje gezeten en kwetterde toen even luid. Daarna vloog ze weg. Ik weet niet of het dezelfde was die we uit het water gered hebben, maar als ze het was dan was dit een bedankje....bijzonder.

Ik had natuurlijk niets gevangen, maar ook geen zin in koken op pizza bakken. Ik ben dus maar naar een restaurant gegaan en heb kreeft gegeten....omdat het kan.

Na het eten nog een stuk gaan wandelen. Ik kwam lama's of alpaca's tegen....rare beesten.