Dag 6, Fietsen vanaf Roompot

Nederland, Noord-Beveland

Vandaag gefietst van Roompot naar Kamperland. Toen we net aankwamen in Kamerland begon het flink te regenen. Gelukkig konden we een Albert Heijn induiken en later nog een leuke kledingzaak. Ik had nog truien/sweaters nodig. Toen we verder fietsten zag ik een oude kerk die omgebouwd was tot brasserie. Hier hebben we koffie gedronken en gelunched.

Rond half één zijn we weer op de fiets gesprongen en met de veerboot naar Veere gevaren. Van daaruit hebben we de fietsknooppuntenroute naar Middelburg gevolgd.

In Middelburg eerst even koffie gedronken, daarna geslenterd, onderweg naar de jachthaven zeeuwse bolussen gehaald en die op een bankje bij de haven opgepeuzeld. In de haven op zoek naar mevrouw Van Dijk, haar even begroet en toen door prachtige middeleeuwse steegjes terug naar de markt.

Op de markt hebben we op een terrasje lekker wijn gedronken en kaas en nachos gegeten.

Rond zes uur zijn we op de fiets naar Roompot teruggegaan. De laatste veer ging al om vijf uur, dus we hebben de route over de dam genomen. Via Serooskerke en Vrouwenpolder, waar we nog een frisje hebben gedronken, zijn we richting de dam gefietst. Het weer was zonnig, wel veel wind, maar die hadden we ook grote stukken mee.

Rond negen uur waren we weer thuis, moe maar voldaan. Toen het donker was, zagen we dat de maan vol was....voor én achter de boot.