Dag 2, Zierikzee

Nederland, Schouwen-Duiveland

Vannacht waaide het hard en was er veel deining, waardoor we slecht geslapen hebben. Tegen de ochtend werd de wind minder, maar was het grijs en grauw.

Vanmorgen lekker ontbeten en met niet al teveel haast koers gezet richting de Volkeraksluizen. Het sluizen ging perfect! Dat kunnen Lien en ik samen wel. Na de sluis heerlijk gezeild op alleen de genua. Het hele stuk richting de Krammersluizen was bezeild zonder overstag te hoeven gaan. Onderweg wel veel regen gehad.

Ik had verwacht dat we na de Krammersluizen moesten motoren, maar het afkruizen ging eigenlijk prima. Wel weer veel regen, maar toch super lekker gezeild.

Het laatste stuk, richting de Zeelandbrug, klaarde het meer en meer op.

Na de Zeelandbrug op de motor naar Zierikzee waar we met een zonnetje aankwamen en waar we een mooi plekje hebben in de gemeentehaven. Na een steigerbiertje en wat opruimen hebben we even een lekkere koffie in het centrum gedronken en nog wat rondgelopen.

Terug op de boot lekker een wijntje gepakt en lasagna gemaakt. Goed gegeten en nu nog even nagenieten in de kuip. Het is nu zonnig en lekker. Morgen verwachten ze storm. Wij liggen hier goed en hoeven nergens naartoe.