Verslag 19 juli -> tempels en Gion

Japan, Kyōto-shi

Als men genoeg dagen achter elkaar gedurende de dag alleen maar rijst eet, kan men daar lichterlijk gek en vervelend van worden. Vannochtend was het ontbijt wéér rijst en soep. Hierdoor begonnen we het gevoel te krijgen dat we wat essentiele vitaminen missen.
Op een rijstige maag vertrokken we naar de Kiyomizu-dera tempel. Een prachtige tempel die uitgeroepen is tot UNESCO werelderfgoed. De tempel was gelegen in de heuvels aan de rand van de stad waardoor er een prachtig uitzicht is. Binnen in de tempel moesten de schoenen uit en hing er een geur van wierrook. Gelovige Boedisten zaten te bidden terwijl er een paar meter verderop een stroom van toetisten langs kwam.
Na deze tempel besloten we om even wat westers eten naar binnen te werken in de vorm van een grote hamburger.
Toen we weer op krachten waren gekomen, liepen we door naar de wijk Gion. Hier waren we eerder al geweest maar hebben we niet van kunnen genieten door de stortregen. Terwijl Pa de vele muziekwinkels in de overdekte markt weer opzocht, gingen Trudy en Rinke er op uit in de grote winkelcentra en in de kleine pitoreske straatjes. Zodra het budget overschreden werd, gingen we hotelwaards waarna we een hapje gingen eten. We kwamen terecht in een restaurantje vol locals waar ze gelukkig wel een "engrisch" menu haddden. Toch blijft het een verrassing wat je krijgt. Het eten was heerlijk! De Japanse keuken is op het ontbijt na helemaal geen straf!
Na deze drukke en warme dag gingen we richting onze nestjes!