Verslag 18 juli

Japan, Kyōto-shi

Toen we opstonden brak de hemel voor ons open. Eindelijk was het droog! Het ontbijt bestond weer uit rijst met soep en rare groenten. Papa vond de koffie niet te drinken terwijl mama het juist wel lekker vond. In de ochtend heb ik voor reisleider gespeeld en de oudjes naar Nijo Castle geleid. Dit was een prachtig kasteel waar ooit de oude shogun woonde. De kamers hadden prachtige wandschilderingen en de vloeren hadden een speciale functie. De planken waren zo neergelegd dat ze de piepende nagels onder de vloer raakten. Dit geeft bij het lopen een piepend geluid. Zo kon de shogun horen als er iemand aankwam en kon hij nooit onverwacht worden aangevallen. De tuinen rondom waren weer van japanse aard en waren dus prachtig ingericht met mooie vijvers en prachtige hoekjes. Na het kasteel vervolgenden we onze weg richting de filosofen wandeling. Deze twee kilometer lange wandeling begon bij het Zilveren paviljoen en kon in de zon gelopen worden. Het Zilveren paviljoen was een mooi gebouw gelegen in een sprookjesachtig bos vol met groen mos. Tijdens de wandeling kon men verschillende tempels aandoen. Na deze inspannende wandeling werd het tijd om ons op te frissen en te gaan eten. We kwamen terecht in een leuk restaurantje en weer hadden maar een flauw vermoeden wat we nu eigenlijk bestelden. Het was een hele fijn dag!

en zomaar wat fotoos die we niet op andere pagina's kwijt konden... De Goji tempel in Kyoto, de blote voeten onder tafel, bamboebos, en natuurlijk... de Scouts!!