Vierde therapiedag

Nederland, Willemstad

Rond een uur of zes stond Kemen alweer klaar met zijn rugzakje op zijn rug. Toch moest hij tot een uurtje of tien wachten totdat we richting het CDTC en Bonnie gingen. Daar ging hij weer vol enthousiasme met Stephanie en Sophie mee. Eerst deden ze een spelletje. Kemen mocht vertellen waar hij goed in is. Lief zijn voor Bonnie was zijn antwoord. Ook mocht hij 4 kaartjes met eigenschappen die bij hem passen pakken. Hij pakte grappig, lief, speels en blij. En hij kon ook heel goed verwoorden waarom.
Daarna richting Bonnie, en... verrassing, Nubia. Vandaag therapie met twee dolfijnen. En we zagen hem de duikbril opzetten! Met duikbril onder water. Dat hadden we niet verwacht. Maar hij deed het. Zo kon hij zien wat Bonnie onder water deed! Tijdens zijn dok-tijd werden zijn mondspieren gemasseerd en hebben ze een spelletje met rijmwoorden gedaan. Om zo zijn klank-geheugen te trainen.

Vandaag eigenlijk weer mijn vaste verhaaltje; Kemen werkte hard. Kemen genoot. Kemen wilde heel erg zijn best doen. Kemen riep Bonnie haar naam een keertje of honderd. En Noud sliep.

Ook Maxim en Mayte hadden een speciale ochtend. Zij kregen de opleiding tot dolfijnentrainer. Dat hield ook in vis klaar maken voor de dolfijnen. En al was dat niet hun favoriete werkje. Ze vonden het heel interessant!

Na al de indrukken vandaag, hebben we vanmiddag lekker thuis gezwommen en gespeeld in het zwembad. En waar Wilco liet zien dat je als zweminstructeur best wel bijzondere kwaliteiten moet hebben, zoals lopen over water!

Als afsluiting vandaag een lekkere barbecue. En morgen een speciale dag. Tja, kan het steeds nog specialer... voor ons wel, want morgenmiddag mogen wij met Bonnie zwemmen :)

Pff het valt bijna niet bij te houden. Wat een ontwikkelingen en vooruitgang! Ga zo door allemaal, vooral nog even blijven oefenen op het lopen over water Wilco 😜 Noud heeft zijn draai ook gevonden.... Chillen 😴 tja en dat dolfijnen trainen is hard werken 🐬. Wat is jou taak Seppie behalve het koppeltje in bedwang houden en reisverslagen schrijven? Veel plezier allemaal!! Tot de ogende keer 💋 pake en beppe B

Heit en mem Boomsma 2019-01-24 23:30:48

Ik zie het alweer.. Dit moeten jullie eigenlijk elk jaar een aantal weken doen! Zet hem op Kemen!

Mijke 2019-01-25 07:39:03

Het is nu al spectaculair Wilco die over het water loopt, maar wij kennen nog iemand die het ook kan! Kemen met een duikbril op wie had dat kunnen denken! En allemaal blije mensen op het prachtige familie kiekje . En straks allemaal dolfijnen trainers!

Pake en Beppe Drost 2019-01-25 12:14:28

Wat leuk om jullie iedere dag te volgen en wat goed dat Kemen de duikbril opzette. Alles verloopt naar wens daar begrijp ik. Nog veel plezier met zijn allen.